۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85198710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد "گلمندره" خراسان شمالی ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: سد گلمندره شهرستان گرمه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ آغاز شده‌ بود با تزریق اعتبارات در دولت سیزدهم روند تکمیل آن شتاب گرفت و اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان مهدی رشیدی روز سه شنبه در بازدید از طرح‌های در دست مطالعه و اجرای مدیریت منابع آب استان اظهار کرد: سد "گلمندره" در شهرستان گرمه یکی از مهمترین طرح های اجرایی مدیریت آب در استان است که نقش به سزایی در مهار سیلاب های مخرب منطقه خواهد داشت.

وی افزود: این سد با ابلاغ اعتبارات جدید پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و امسال آبگیری می شود.

به گزارش ایرنا، هدف از ساخت سد "گلمندره"، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در این منطقه است.

رشیدی اجرای طرح های منابع آب را زیرساخت توسعه هر منطقه دانست و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه خوبی به تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بخش آب خراسان شمالی شده است.

وی از روند اجرایی سد "بش قارداش" در مجاورت شهر بجنورد نیز بازید کرد و گفت: ساخت و بهره برداری از این سد، موجب تحقق اهداف مطلوب آن در بخش کشاورزی و گردشگری خواهد شد که خوشبختانه سال گذشته پس از چند سال وقفه، روند اجرایی آن از سر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در بازدید از روند اجرایی سد "دربند شهرستان مانه و سملقان" نیز گفت: با بهره برداری از این سد، بخش قابل توجهی از آب شرب منطقه تامین خواهد شد.

سد گلمندره در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر قرار دارد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha