افزون بر ۱۱ هزار مادر روستایی در خراسان‌شمالی برای بیمه رایگان ثبت‌نام کردند

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون ثبت نام کردند.

محمد رضا بیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ برای تمامی این مادران از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیامکی ارسال خواهد شد که برای تکمیل پرونده باید به کارگزاری های سطح استان مراجعه کنند تا از حمایت های دولت بهره مند شوند.

وی افزود:‌ استان خراسان شمالی از نظر تعداد جذب مادران دارای سه فرزند و بیشتر در پیش ثبت نام طرح بیمه رایگان رتبه هشتم را کسب کرده است اما اگر نسبت به جمعیت مشمول سنجیده شود در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افرادی که تمامی شرایط لازم را داشته باشند و پیش ثبت آنها نیز نهایی شود رایگان در سطح یک درآمدی بیمه خواهند شد.

به گفته بیدی؛ براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی وعشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از مورخ ۹۶/۱/۱ به بعد باشد به صورت رایگان و با پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه توسط دولت می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بشوند و از خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه بهره مند شوند.

وی تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی را ۷۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با افزوده شدن زنان دارای سه فرزند و بیشتر ۱۰ درصد به بیمه شدگان استان اضافه می شود.

بیدی یادآور شد: ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان ۴۳.۳۵ درصد است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha