۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85490726
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی خراسان‌شمالی ۳۵ درصد است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: ضریب پوشش بیمه‌ اجتماعی در این استان ۳۵ درصد است که رقم پایینی محسوب می شود و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد یزدانی روز دوشنبه با حضور در دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار کرد: ضریب پوشش بیمه در این استان ۳۵ درصد و در کشور ۵۳ درصد است که بر این اساس ۱۸ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی افزود: اکنون ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند که ۱۱۰ هزار نفر از این تعداد، بیمه شده اصلی یا سرپرست خانواده هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: روستایی و کشاورزی بودن خراسان شمالی، شرایط و ساختار اقتصادی حاکم بر این استان سبب شده تا ضریب پوشش بیمه ای در این خطه پایین باشد.

ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی خراسان‌شمالی ۳۵ درصد است

فرار بیمه‌ای کارفرمایان

وی با اشاره به فرار بیمه ای برخی کارفرماها اظهار کرد: شماری از کارگاه ها و اصناف از بیمه کارگران سرباز می زنند و فعالیت برخی از کارگاه ها که به صورت زیرزمینی دایر شده اند هم از چشم بازرسان دور می افتد از این رو این کارفرماها نیروی کار خود را بیمه نمی کنند.

یزدانی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری (الکترونیک) تامین اجتماعی افزود: کارگران در صورت شکایت از کارفرما و به منظور برقراری بیمه اجتماعی می توانند درخواست خود را به صورت الکترونیکی در سامانه مربوط به آدرس Es.tamin.ir بارگزاری کنند تا تقاضا مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره گلایه بیمه شدگان از یکسان نبودن دریافت خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان در تمامی نقاط کشور یکسان است اما دسترسی به برخی خدمات از جمله خدمات رایگان در درمانگاه و یا بیمارستان های تامین اجتماعی برای همه بیمه شدگان میسر نیست البته در این باره سازمان تامین اجتماعی تلاش دارد تا خدمات درمانی را توسعه دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: قانون ضوابطی را برای ایجاد و توسعه درمانگاه ها و خدمات درمانی لحاظ کرده و بر اساس جمعیت، نسبت به ایجاد این زیرساخت ها در مناطق مختلف اقدام می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha