رنسانس ارتباطی در خراسان‌شمالی؛ ۲۵ روستای «فاروج» از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- ۲۵ روستای شهرستان فاروج خراسان شمالی در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند تا اهالی این روستاها نیز با رویکرد عدالت محور شهید خدمت از همه مزایای ارتباطات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، گرچه این روزها شمارش معکوس در شهرهای خراسان شمالی برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت زیر سایه طرح ملی فیبر نوری آغاز شده اما رنسانس ارتباطی دولت به شهرها ختم نشده است به گونه ای که هر روز بر شمار روستاهای بهره مند از اینترنت پرسرعت نیز افزوده می شود.

بر اساس آخرین آمارها حدود ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی با اقدامات امیدبخش دولت سیزدهم با ارتقای فناوری و یا احداث سایت از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند که از این تعداد ۲۵ روستا مربوط به شهرستان فاروج است.

شهرستانی که پیش از این میزان بهره مندی اینترنت پرسرعت نه تنها در مناطق روستایی اش خوب نبود بلکه شهرنشینانش نیز با مشکلات عدیده ای در حوزه ارتباطی دست و پنجه نرم می کردند.

روستاییان این خطه حتی برای تماس تلفنی نیز باید سختی‌های زیادی متحمل می‌شدند به گونه ای که برای برقرای تماس تلفنی باید در نقاط بلند روستایی حضور پیدا می‌کردند اما اکنون با خدمات ماندگار شهید خدمت کافی است با خرید بسته ای از اپراتورهای تلفن همراه از خدمات ارتباط سریع با داخل و خارج بهره‌مند شوند.

رنسانس ارتباطی در خراسان‌شمالی؛ ورود ۲۵ روستای «فاروج» به دهکده جهانی

بهره مندی ۲۵ روستا از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی می گوید: ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار فاروج با ۲ هزار ۸۷۲ خانوار در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

سیدعلی مرتضوی می افزاید: این تعداد روستا با احداث هشت سایت جدید و ارتقای هفت سایت موجود از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

وی ادامه می دهد: با اتصال این تعداد روستا به اینترنت پرسرعت اکنون میزان پوشش اینترنت روستایی در خراسان شمالی به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

مرتضوی می گوید: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

به گفته وی؛ اکنون حدود ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

رنسانس ارتباطی در خراسان‌شمالی؛ ورود ۲۵ روستای «فاروج» به دهکده جهانی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور می شود: تمامی شهرهای خراسان شمالی نیز زیر پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه هستند.

وی خاطرنشان می کند: توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی در دستور کار دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با داران بودن یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha