۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85489317
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نرخ تورم سالانه خراسان شمالی وارد کانال ۳۶ درصد شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم سالانه خانوارهای این استان در اردیبهشت ماه امسال ۳۶.۵ درصد گزارش شد که پایین‌تر از میانگین کشوری است. 

مرتضی بهزادفر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور در اردیبهشت ماه امسال ۳۷ درصد گزارش شد و بر این اساس خراسان شمالی در این زمینه در جایگاه بیست و چهارم در بین استان های کشور قرار دارد.

وی افزود: همچنین نرخ تورم سالانه استان خراسان شمالی در گروه عمده " خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات " ۲۷.۶ و برای گروه عمده " کالاهای غیر خوراکی و خدمات " ۴۴.۳ درصد است.

بهزادفر اظهار کرد: نرخ تورم سالانه به معنای درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم ماهانه خراسان شمالی ۲.۱ درصد و کشور ۲.۸ درصد ثبت شد.

وی گفت: منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه قبل است.

بهزادفر گفت: گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد در اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای استان ۲۹.۱ درصد است که این عدد در کشور ۳۱ درصد گزارش شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه، بیانگر درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha