۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85154340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلغارستان ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاران ایرانی است

زنجان - ایرنا - سفیر ایران در بلغارستان گفت: اقتصاد این کشور به صورت خصوصی اداره می‌شود و سختگیری‌های قبلی بر آن حاکم نیست که همه این موارد، ظرفیت و امتیازی مهم برای سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ایروش روز چهارشنبه در جریان سفر به استان در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی استان، افزود: سرمایه گذاری نباید تنها در یک موضوع خاص محدود باشد و باید فرصت های سرمایه گذاری در قالب یک بسته تهیه و معرفی شود چون برای سرمایه گذاری باید یک شناخت دقیق از توانمندی، تولیدات، میزان قیمت و مسائل دیگر مد نظر قرار گیرد.

سفیر ایران در بلغارستان ادامه داد: برخی شرکت ها برای سرمایه گذاری از آمادگی کافی برخوردارند اما برخی دیگر به دلیل فقدان معلومات فقط به بازارهای داخلی و همسایه توجه می کنند.

ایروش افزود: وجود یک شرکت بین المللی و استاندارد در این حوزه می تواند زمینه رقابت و فعالیت بهتر با سایر کشورها را فراهم کند.

وی گفت: سازمان همکاری شانگهای در بخش مراوده اقتصادی و حجم تجارت ۲ جانبه بین ۱۰.۵ تا ۱۴.۵ میلیارد دلار در سال حجم تجارت دارد که ایران نیز به عضویت این سازمان درآمده است.

این مسوول ادامه داد: سفارت ایران در بلغارستان آمادگی دارد، تجارب کسب شده را به فعالان اقتصادی استان زنجان انتقال دهد تا زمینه های کاری لازم فراهم شود.

ایروش با تاکید بر اینکه بلغارستان مرز ورودی اتحادیه اروپا محسوب می شود، افزود: وجود گذرگاه زمینی در این کشور و عبور چهار هزار کامیون در سال از خاک آن ظرفیت دیگری است که به رساندن کالا به کشور مقصد کمک می کند.

وی یادآور شد:شناخت بازار مصرف کننده اهمیت زیادی دارد و این موضوع باید از سوی فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

ایروش با بیان اینکه استان ها در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با سایر کشورها نقش آفرین هستند و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: با سفر به استان ها ظرفیت ها، توانمندی ها و آمادگی های بخش تجاری و خصوصی آن بررسی و زمینه آشنایی با فعالان اقتصادی استانها فراهم می شود.

این مسوول ادامه داد: از سوی دیگر نماینده وزارت امور خارجه در استان زنجان درخواست های فعالان اقتصادی را شناسایی و جمع بندی می کند که موارد مهم آنها به وزارت امور خارجه در تهران و همچنین سفارتخانه ها و سرکنسولگری های ایران در سراسر جهان ارسال می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha