۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82846767
T T
۰ نفر
شانگهای آماده سرمایه گذاری های مشترك با ایران است

پكن - ایرنا - رییس انجمن سرمایه گذاری شانگهای گفت: شانگهای آماده استقبال و پذیرش سرمایه گذاران ایرانی و همچنین سرمایه گذاری های مشترك با ایران است.

'یو چن' روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پاویون ملی ایران در شانگهای و همایش اقتصادی دو كشور ایران و چین در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قدمت روابط دو كشور ایران و چین گفت: جاده ابریشم در گذشته باعث تحكیم روابط دو كشور شده است و امروز نیز این روابط با عمق بیشتری ادامه دارد.
او گفت: ایران بزرگترین هدف سرمایه گذاری چین و تجارت خارجی این كشور است و چین نیز بزرگترین شریك تجاری حال حاضر ایران است.
به گفته وی آینده رو به رشد منطقه آزاد سرمایه گذاری شانگهای، ظرفیت مهمی برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی دو كشور است.
وی با اشاره به افتتاح پاویون ملی ایران در شانگهای افزود: پاویون ملی ایران در ساختمانی دو طبقه شامل 66 غرفه است كه توسعه فرهنگی و اقتصادی ایران را به نمایش می گذارد.
شن افزود: ایران علاوه بر روابط تجاری رو به رشد خود با چین، با راه اندازی این پاویون، در پاسخ به اندیشه یك كمربند یك جاده رییس جمهور چین، كانال گفت و گوی بزرگتری درست كرده است.
رییس انجمن سرمایه گذاری شانگهای اظهار امیدواری كرد روابط رو به شد دو كشور با راه اندازی این پاویون تقویت پیدا كند و ایران و چین را با طرفیت های همدیگر بیشتر آشنا كند.
همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و همچنین مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار شد.
این همایش با همت و همكاری كنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری برگزار شد.
این همایش با حضور عسكر اولادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سركنسول ایران در شانگهای برگزار شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان