۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85120142
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۲۵۰ میلیون اصله درخت در کشور کاشته می شود

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵
کد خبر: 85120142
سالانه ۲۵۰ میلیون اصله درخت در کشور کاشته می شود

زنجان - ایرنا - رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: این طرح در مدت چهار سال انجام می گیرد که بطور میانگین سالانه ۲۵۰ میلیون اصله درخت یا نهال در کشور کشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران پورمقدم شامگاه سه شنبه در بازدید از نهالستان کوشکن زنحان افزود: در این راستا پروژه‌های متنوعی در این طرح در نظر گرفته شده و دستگاه‌ها و ارگان‌ها ی متولی به خصوص اقشار مختلف مردم در این طرح مشارکت فعالانه ای خواهند داشت.

وی اضافه کرد: فرایند تولید نهال این طرح از نیمه دوم سال گذشته در کشور آغاز شده که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در این طرح کمک حال منابع طبیعی کشور باشند.

به گفته این مسوول، برخی از دستگاه‌های متولی امر در اجرای قانون هوای پاک در شهرهایی که نیازمند توسعه فضای سبز و درخت کاری در راستای کاهش آلاینده‌ها فعالیت دارند، مسولیت مضاعف تری دارند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، عرصه‌هایی که برای کشت مستعد هستند شناسایی شده و همچنین مطالعات، استعداد یابی، ارزیابی نهال، درختکاری و توسعه جنگل انجام گرفته و نقشه‌های رقومی آن آماده شده است که از فصل کاشت که اواخر پاییز است به تدریج نهال‌ها آماده کاشت خواهند بود.

پورمقدم همچنین به وضعیت نهالستان کوشکن زنجان اشاره کرد و افزود: این نهالستان تحت پوشش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است و در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت فعال شده و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه نهالستان کوشکن از تنوع گونه‌ای بسیار خوبی برخوردار است، خاطر نشان کرد: این نهالستان می‌تواند نهال‌های لازم برای کشت در حوزه استحفاظی استان زنجان را تامین کند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در نهالستان کوشکن زنجان با وسعت ۵۰ هکتار، سالانه ۵۰۰ هزار اصله نهال بومی و مورد نیاز تولید می‌شود.

سیدحسن حسینی اظهار داشت: ظرفیت تولید این نهالستان ۱۵ میلیون اصله نهال در سال است که می توان با برنامه ریزی به این عدد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha