طرح کاشت یک‌میلیارد درخت با استفاده از روش های دانش بنیان عملیاتی شود

همدان- ایرنا- رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت حرکت خوب و مورد نیاز کشور است که با هم افزایی و استفاده از روش های دانش بنیان و فن آور نتیجه بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی علیزاده علی آبادی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جمع مسئولان منابع طبیعی همدان افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیازمند تعامل و همکاری مسئولان است.

وی افزود: نهادهای اجرایی با بهره گیری از نتایج به دست آمده در موسسه های تحقیقاتی می توانند این طرح ملی را به خوبی اجرا کنند که در این راستا موسسه های تحقیقاتی می توانند ابعاد مختلف این طرح رو پایش کرده و چالش های پیش رو را رفع کنند.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد: کمیته علمی به ریاست مراکز تحقیقات کشاورزی با حضور کارشناسان در استان ها برای اجرای این طرح ملی همکاری دارند.

علیزاده علی آبادی افزود: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر حفظ اکوسیستم و شرایط طبیعی منطقه تاکید شده است.

وی اضافه کرد: انتخاب گونه ها، روش کاشت و شیوه نگهداری از نهال های کاشته شده باید علمی باشد بنابراین کمیته های علمی باید نقش فعالی در این طرح داشته باشد.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور بیان کرد: جلسات و هم افزایی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع و ادارات کل منابع طبیعی باید افزایش یابد که باتوجه به ظرفیت های موسسه و دستگاه اجرایی می توان این تعامل و همکاری‌ها را گسترش داد.

علیزاده علی آبادی افزود: موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، نسبت به شناسایی چالش ها این طرح بر اساس نیازهای دستگاه اجرایی اقدام کرده و نتایج را به آنها اعلام کند.

وی اضافه کرد: موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک نهاد علمی و آکادمیک و بعنوان بازوی علمی در کنار دستگاه های اجرایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha