فتح خرمشهر از رخدادهای مهم تاریخ هشت سال دفاع مقدس است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین گفت: فتح خرمشهر از رخدادهای مهم تاریخ هشت سال دفاع است که با مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان اسلام تحقق یافت و امروز همه ما وظیفه داریم راه شهیدان را که راه عزت، شرافت و پیروی از ولایت مطلقه فقیه بود به عنوان چراغ راه خود انتخاب کنیم.

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت یاد امام راحل و شهدا و رزمندگان اسلام و به خصوص شهید جهان آرا، افزود: سوم خرداد یادآور دلاوری ها و ایثارگری های مردان و زنانی بود که با دست خالی و با غیرت از ولایت مطلقه فقیه تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و اجازه ندادند دشمن کوچکترین تعرضی به خاک کشورمان داشته باشد.

وی اظهار کرد: امام راحل فرمود «فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش های اسلامی بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این نشان از اهمیت این رخداد است که با عنایت خداوند و با پایداری و مقاومت رزمندگان و مردم همیشه مقاوم و قهرمان خرمشهر به وقوع پیوست و به عنوان پرچم سرافرازی ملت بزرگ ایران است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین در ادامه گفت: شهید محمد جهان آرا به همراه هم رزمان شهید و ایثارگرش با بسیج مردم خرمشهر و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های بومی مردم و استفاده از سلاح های انفرادی و تجهیز نمودن و سازمان دهی نمودن آن ها توانست دشمن بعثی تا دندان مسلح را از خاک کشورمان بیرون براند و مانع تصرف خرمشهر همیشه قهرمان به دست آن پلید نیروهای بعثی شد.

سرهنگ پاسدار الفتی ادامه داد: امروز همه باید برای پاسداشت رشادت های شهدا و تدوام راه آن ها و نشر فرهنگ ایثار و شجاعت و با پیروی از فرامین ولی فقیه تلاش کنیم.

وی از مهمترین برنامه های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در قصرشیرین را برگزاری صبحگاه مشترک، رژه خودرویی، دیدار با امام جمعه، برپایی نشست های بصیرتی، تجدید بیعت با شدا و غبارروبی مزار شهیدان، فعال کردن گشت های رضویون و محله محور و برقراری تورهای ایست و بازرسی بیان کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha