تبیین ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس مهمترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تبیین ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای آن دوران امری ضروری و مهمترین را مقابله با هجمه‌های دشمن است که باید نسل‌های امروزی از این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا آگاه شوند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، «صدرالله بابلی» روز شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با اشاره به فرموده امام راحل که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با حماسه آفرینی و رشادت بسیار از جان و مال خود گذشتند و جانانه از وطن اسلامی دفاع کردند.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط حساس تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جنگ تحمیلی و سالروز فتح خرمشهر بوده که باید برای دستیابی به پیشرفت و توسعه این روز را به صورت ویژه گرامی بداریم تا در مقابل توطئه‌های دشمن به پیروزی برسیم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: امروز ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم از این رو تمام دستگاه های اجرایی برای بزرگداشت روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر مسوولیت دارند و باید با همه توان در این راستا برنامه ریزی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب نیز گفت: یک رازی در آزاد سازی خرمشهر نهفته است و ما نیاز است هر سال یک رجوعی به عملیات بیت‌المقدس مقدس و حماسه فتح خرمشهر داشته باشیم.

سرهنگ پاسدار «مجتبی کاکایی» فتح خرمشهر را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی دانست و افزود: همدلی بین مردم، دولت، نیروهای نظامی و بسیج باعث آزاد سازی خرمشهر شد.

وی اظهار کرد: سوم خرداد یکی از تاریخ های مهم در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که باید گرامیداشت داشته شود و برای فضاسازی شهرستان در سالروز سوم خرداد توسط شهرداری شهر اقدامات لازم انجام گردد.

سرهنگ کاکایی در ادامه غبارروبی مزار شهدا با حضور مسوولان ادارات، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، برنامه های ورزشی و بومی محلی، برگزاری یادواره شهدا و ویزیت رایگان را از برنامه های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سرپل ذهاب بیان کرد.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با ۹۰ هزار نفر جمعیت، ۴۸ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha