۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84575465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حفاظت از تپه تاریخی چال‌خندق سمنان وارد گام دوم شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گام دوم سامان‌دهی و حفاظت کالبدی از تپه تاریخی چال خندق این شهر، طبق دستور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در سفر به این استان، آغاز می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، حمیدرضا دوست‌محمدی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: گام دوم سامان‌دهی اثر تاریخی چال خندق یا دژ چرمنه سمنان با ایجاد حصار حفاظتی برای جلوگیری از ورود معتادان به فضاهای تاریخی و مرمت حفاظتی شامل پی‌سازی بخش آسیب‌دیده اطراف این تپه تاریخی انجام می‌شود.

ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان، در قالب برنامه های سفر آبان ۱۴۰۰ دولت سیزدهم به استان، ساماندهی محوطه این منطقه تاریخی را خواستار شد و در حساب توئیتری خود در گزارشی از سفر به سمنان، نوشته بود: دستوراتی برای نجات‌بخشی اثر تاریخی۲ هزار ساله در این شهر صادر کردم.

وی گفت: مرحله نخست سامان‌دهی تپه تاریخی چال خندق پس از بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محوطه این تپه تاریخی آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در مرحله نخست سامان‌دهی و حفاظت کالبدی از این اثر تاریخی، پاک‌سازی محیطی بنا انجام شد.

تپه چال خندق مربوط به دوران پیش از تاریخ  است و در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha