انجمن ملی فرش خودرنگ مهدیشهر نیمه دی ۱۴۰۰ فعال می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: انجمن ملی آموزش‌ فرش خودرنگ مهدیشهر با هدف برندسازی، اشتغالزایی و ارزآوری نیمه نخست دی ۱۴۰۰ ایجاد می‌شود.

سید حسین شاهچراغ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با همکاری انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر، انجمن ملی آموزش فرش خودرنگ با هدف برندسازی در استان سمنان فعال می شود.

وی افزود: علاقمندان بر اساس استاندارهای تعیین شده پس از آموزش در تولید فرش خودرنگ فعالیت می کنند.

شاهچراغ با اشاره به کارگروه فرش خودرنگ مهدیشهر ادامه داد: فرش خودرنگ  ظرفیتی ارزشمند در مهدیشهر است که با ایجاد انجمن ملی آموزش فرش خودرنگ  در کنار  برندسازی حمایت از فعالان را نیز به همراه دارد.

وی اضافه کرد: حمایت از مهارت آموختگان این حرفه و اشتغالزایی منجر به بهبود تولیدات و صادرات می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان یادآورشد: انجمن ملی آموزش فرش خودرنگ مهدیشهر در نیمه نخست دی ماه ۱۴۰۰ آغاز به کار می کند.

شاهچراغ با اشاره به ارائه آموزش رایگان به علاقمندان تصریح کرد: انجمن ملی فرش خودرنگ مهدیشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تامین مواد اولیه، خرید و صادرات محصولات تولید شده و حمایت از حرفه آموزان شکل می گیرد.

فرش خودرنگ مهدیشهر(سنگسر) از دستبافته‌های سنتی و عشایری مبتنی بر ۱۳ رنگ طبیعی از پشم گوسفندان بومی عشایر منطقه سابقه ای طولانی تا دوره ساسانیان دارد و به ثبت ملی رسیده است./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha