رفتار متناقض انگلیس، در آستانه اجلاس تغییرات اقلیمی گلاسکو

لندن – ایرنا – در آستانه برگزاری اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو، آمار بازداشت فعالان محیط زیست در انگلیس که خواهان توجه دولت لندن به بحران اقلیمی و گرمایش زمین هستند، رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد که ۱۷ نفر از اعضای گروه موسوم به «انگلیس را عایق کنید» را در بندر «دوور» واقع در جنوب شرق انگلیس دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرده است. حدود ۴۰ معترض امروز در خیابان منتهی به یکی از پایانه‌های اصلی این بندر تحصن کرده و مانع تردد خودروهای عازم فرانسه شدند.

دوور یکی از پرتردد ترین بنادر اروپایی بشمار می‌رود و به طور میانگین روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ خودرو اعم از کامیون، تانکر و سواری از این مسیر بین انگلیس و فرانسه تردد می‌کنند. طبق آمارها، ۱۷ درصد از حجم صادرات و واردات میان انگلیس و اروپا از طریق این بندر صورت می‌گیرد.

فعالان محیط زیست می‌گویند که اعتراض آن‌ها با هدف برجسته‌کردن عمق بحران آب و هوایی صورت می‌گیرد. معترضان در بیانیه امروز خود اعلام کردند که بحران اقلیمی واقعیت دارد و باید ابعاد هولناک آن برای افکار عمومی فاش شود. آن‌ها اخلال در روند اقتصاد را لازمه تغییراتی می‌دانند که در راستای جلوگیری از تشدید این بحران ضروری است.

«انگلیس را عایق کنید» یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، می‌خواهند که دولت انگلیس از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند.

اعضای این گروه در عرض دو هفته گذشته پنج بار در یکی از شلوغ‌ترین اتوبان‌های شهر لندن موسوم به ام۲۵ تحصن و ترافیک سنگینی ایجاد کردند. ام۲۵ یک اتوبان کمربندی است که حدود ۱۸۸ کیلومتر طول دارد.

دولت انگلیس که در کنار سایر قدرت‌های جهانی به اهمال و کم‌کاری در مهار گرم شدن زمین و تشدید تغییرات اقلیمی از سوی هواداران محیط زیست متهم است، اقدام معترضان را محکوم کرده است.

«گرنت شپس» وزیر حمل و نقل انگلیس هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر این اقدام را خطرناک و غیر سازنده خواند و گفت که از پلیس انتظار دارد وارد عمل شده و خیابان‌ها را باز کند. گزارش‌ها حاکیست که پلیس انگلیس فعالان محیط زیست را تهدید کرده که در صورت بازگشت به اتوبان، آن ها را زندانی خواهد کرد. پلیس انگلیس از ابتدای ماه جاری (شهریور) بالغ بر ۶۰۰ فعال محیط زیست را بازداشت کرده است.

این درحالیست که انگلیس امسال میزبان اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشورهای جهان برگزار خواهد شد تا درباره راه‌کارهای عملی جلوگیری از گرمایش زمین، بحث و تبادل نظر کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha