۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84463406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا با ۱۷ فوتی در خراسان شمالی باردیگر رکورد زد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبر: 84463406
کرونا با ۱۷ فوتی در خراسان شمالی باردیگر رکورد زد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد که بیماری کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر دیگر را در استان به کام مرگ برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی روز سه شنبه اظهار داشت: با بستری ۱۴۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۶۶ بیمار دارای علایم بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا و بستری با شیب بسیار زیاد در حال افزایش است گفت: وضعیت بیمارستان های استان از وضعیت قرمز گذر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون واکسیناسیون در استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و تاکنون بیش از ۳۴ درصد جامعه هدف در استان واکسن دریافت کرده اند.

وی گفت: به دنبال افزایش سرعت واکسیناسیون در استان هستیم، بخصوص در مناطق روستایی از مردم توقع همکاری و مراجعه بیشتری برای تزریق واکسن داریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و وضعیت بیمارستان های استان در حالت بحرانی است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک در استان شدیدا کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شدت بیماری زایی همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha