۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84465555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فوتی های روزانه کرونایی خراسان شمالی تک رقمی شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبر: 84465555
فوتی های روزانه کرونایی خراسان شمالی تک رقمی شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۱۴ نفر مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند، گفت: پس از حدود یک هفته فوتی های کووید۱۹ استان تک رقمی و به تعداد چهار نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی روز پنجشنبه اظهار داشت: اکنون ۷۰۶ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی افزود: از همه مردم درخواست می کنیم که جدای از رعایت شیوه نامه های بهداشتی به محض شروع علایم بیماری به در دسترس ترین پزشک مراجعه کنند.

هاشمی با بیان اینکه در حال ۳۵ درصد جمعیت هدف در استان واکسینه شده اند، تصریح کرد: هم اکنون واکسیناسیون در استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و تاکنون بیش از ۳۵ درصد جامعه هدف در استان واکسن دریافت کرده اند که بیش از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش سرعت واکسیناسیون در استان هستیم، بخصوص در مناطق روستایی از مردم توقع همکاری و مراجعه بیشتری برای تزریق واکسن داریم.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha