۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85476133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره بین المللی شعر رضوی عربی با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

دزفول - ایرنا - چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی دوشنبه شب در کنار یادمان دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در شوش با معرفی برگزیدگان در ۲ بخش فصیح و شعبی خاتمه یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین با بیان اینکه مردم خوزستان اهل شعر و ادب هستند، گفت: خوزستان مدخل ورودی و قدمگاه امام رضا(ع) و استانی امام رضایی است که باید از این ظرفیت بی بدیل استان بهره برد.

مجید منادی با بیان اینکه شعر در رگ و ریشه اهالی این استان جریان دارد، افزود: توجه ویژه مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی خوزستان دل گرم کننده است.

وی با بیان اینکه جریان شعر امام رضا(ع) در خوزستان به درختی تنومند تبدیل شده است که عطر و بوی رضوی را در کل استان پراکنده است، ادامه داد: جشنواره شعر عربی رضوی فرصتی برای تبادل فرهنگی میان کشورهای مختلف در بستر شعر است.

جشنواره بین المللی شعر رضوی عربی با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

بهبود زیرساخت‌های فرهنگی شوش نیاز به نگاه ویژه وزارت فرهنگ دارد

فرماندار شوش نیز در این آیین با تاکید بر لزوم توسعه و بهبود زیرساخت‌های فرهنگی شوش گفت: توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان نیاز به نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

محسن حویزه، شوش را شهری فرهنگی دانست و بیان کرد: هنرمندان شوش برای فعالیت‌های خود نیازمند ایجاد پردیس فرهنگی هستند که تحقق این مطالبه می‌تواند موجب توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۶۷ اثر از شاعران کشورهای مختلف از جمله ایران، سوریه، عراق، لبنان و قطر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی در ۲ بخش شعر فصیح و شعر شعبی ارسال شد که از این تعداد ۱۱ اثر به انتخاب هیات داوران به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواری انتخاب شد.

در بخش شعر فصیح؛ مهدی النهیری از عراق رتبه اول، حسن عگله ثجیل از عراق رتبه دوم و سامر احمد محمد از کشور سوریه مقام سوم این جشنواره را کسب کردند.

یوسف سعیدی شرهانی از اهواز، نوری جابری زاده از جزیره مینو و علی مذکرپور از خرمشهر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم در بخش شعر شعبی این جشنواره را کسب کردند.

همچنین عادیان مهدیان اصل، قاسم باوی، جابر منصوری، حسین غزلاوی و شیما نواصری در بخش شعر شعبی با انتخاب هیات داوران به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با میلاد امام مهربانی‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha