۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85473295
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۲ درصد اصناف خراسان شمالی شناسه یکتا دریافت کردند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85473295
۲۲ درصد اصناف خراسان شمالی شناسه یکتا دریافت کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان پروانه کاغذی دارند گفت: اکنون ۲۲ درصد از اصناف برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام و دریافت کرده‌اند.

محمد رحمانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون تسهیل فضای کسب و کار باید برای دریافت خدمات دولتی و قضایی و سایر خدمات شناسه یکتا دریافت کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ فقره شناسه یکتا برای اصناف استان صادر شده است که در این میان فاروج با ۵۲ صدر نشین و انتظار می رود اصناف برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تعجیل کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی افزود: خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی باشد تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه ۲۰ استان های کشور در زمینه دریافت شناسه یکتا برای اصناف دارد گفت: اصناف تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند و پس از آن مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و خدمات رسانی در دوایر دولتی، بانکی و خدمات قضایی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) منوط به دریافت شناسه یکتای الکترونیکی خواهد بود.

رحمانی اظهار کرد: اصناف و بازاریان می توانند برای دریافت شناسه یکتا به اتاق اصناف شهرستان ها مراجعه کنند همچنین در شهرستان بجنورد با مراجعه به میز خدمت تبدیل شناسه یکتا در میدان کارگر شهر بجنورد برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

وی افزود: همچنین شماره تماس ۰۵۸۳۱۵۵۵۰۰۰ آماده پاسخگویی و مشاوره و حتی تبدیل تلفنی پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتای الکترونیکی است.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha