۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85473834
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان شمالی منتشر شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبر: 85473834
۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان شمالی منتشر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ۴۲ عنوان کتاب با محتوای خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی، زندگی‌نامه و دست‌نوشته‌های رزمندگان اسلام در این استان به چاپ رسید.

مهدی الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهمیه بنیاد این استان برای چاپ کتاب هایی با عناوین ارزش های دفاع مقدس در سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب بود که ۴۲ عنوان چاپ و۲۰ عنوان در دست اقدام است.

وی افزود: علاوه بر کتاب های چاپی که در سال گذشته توسط نویسندگان این استان انجام شده است ۲۰ عنوان کتاب صوتی نیز به مرحله نهای رسید و در آیین گرامیداشت سوم خرداد از کتاب های چاپی و صوتی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه برای چاپ هر کتاب ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است اظهار کرد: انتظار داریم در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ ارزش های دفاع مقدس اعتبار لازم اختصاص داده شود.

وی گفت: عناوین کتاب ها شامل خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی، زندگی‌نامه و دست‌نوشته‌های رزمندگان اسلام است که در قالب شعر، داستان، رمان برای رده های سنتی مختلف به چاپ می رسد و در سال گذشته بخشی از کتاب ها ویژه رده سنی نوجوانان و جوانان است.

الهی راد تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در سال جاری با ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی که در سال جاری برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: نویسندگان این استان در سال های اخیر ۲۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس را به رشته تحریر در آورده اند و اگر اکنون دستگاه ها و سازمان ها مشارکت کنند بیش از این میزان نویسندگان توانایی چاپ کتاب را دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار کتاب درباره دفاع مقدس در این استان وجود دارد اظهارکرد: این کتاب ها در کتابخانه تخصصی بنیاد نگهداری خواهد شد و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha