۲۸ هزار دانشجوی خراسان شمالی علیه کرونا واکسینه می‌شوند

بجنورد- ایرنا-رییس دانشگاه معین استان و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر مراکز آموزش عالی استان براساس برنامه زمانبندی علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

دکتر احمد محقر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشجویان این استان در ۳۳ مرکز دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند که برای آموزش حضوری واکسینه خواهند شد.

وی افزود: برنامه زمانبندی واکسیناسیون هنوز به دانشگاه های استان ابلاغ نشده است اما به محض اعلام وزارتخانه تمامی بسترهای لازم برای واکسیناسیون در مراکز آموزش عالی استان فراهم شده است.

محقر با بیان اینکه بعد از اطلاع رسانی و هماهنگی ها، سامانه برای ثبت نام فعال خواهد شد اظهار داشت: اگر برای واکسیناسوین دانشجویان به امکانات دانشگاه ها نیاز باشد در اختیار می گذاریم  تا این مهم بدون هیچ مشکلی انجام شود.

رییس دانشگاه معین استان و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان در دوره کارشناسی این مقطع به احتمال زیاد به صورت نیمه حضوری برگزار خواهد شد اما در تحصیلات تکمیلی با توجه به ظرفیت کم دانشجو می توان کلاس ها را حضوری برگزار کنیم.

محقر افزود: از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و دو موسسه غیر انتفاعی هم اینک دانشجو جذب می کنند.

 تاکنون ۲۵۹ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت و ۲۴۱ هزار آن تزریق شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha