۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84462978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴۳ مددجوی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۶۴۳ نفر از مددجویان و کارکنان مراکز شبانه‌روزی زیر پوشش این نهاد حمایتی از جمله بیماران اعصاب و روان استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

گل احیا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افرادی که علیه ویروس کرونا واکسینه شدن ۱۸۸ نفر از نیروهای مراکز و ۴۵۵ نفر نیز مددجو هستند که به صورت شبانه روزی در مراکز نگهداری می شوند، این افراد شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان و مددجویانی که در مراکز توانبخشی هستند، می شود.

وی افزود: برای تمامی مراکز شبانه روزی و توانبخشی استان هر ۲ دُز واکسیناسیون کرونا انجام شده است و هم اینک در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

اهدای ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز توسط سازمان ملل

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: ۱۷ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی توسط صندوق جمعیت سازمان ملل به مراکز سالمندان بهزیستی استان اهدا شد.

وی گفت: در کل کشور بیش از یکهزار دستگاه در نظر گرفته شده است که بسته به نحوه فعالیت و تعداد سالمندان در مراکز، به صورت رایگان در اختیار مراکز قرار می‌گیرد. 

هاشمی افزود: هم اینک پنج مرکز برای نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز برای مراقبت از معلولان و بیماران روان مزمن در استان فعالیت دارند که این تعداد دستگاه‌ پس از توزیع در مراکز سالمندان، بین مراکز نگهداری معلولان که سالمند بالای ۵۷ سال دارند، توزیع شده است.

۸۹ هزار نفر به صورت رسمی در سامانه بهزیستی خراسان شمالی ثبت نام  شده و از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

 تاکنون ۲۵۹ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت و ۲۴۱ هزار آن تزریق شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha