آغاز مرحله ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ از آغاز طرح ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در راستای افزایش ایمنی تردد و امنیت شهروندان در محدوده بازار تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی روز دوشنبه گفت: با توجه به استقرار بیش از ۸۵ هزار واحد صنفی و ۲۴ اتحادیه در محدوده چهاردیواری بازار تهران که منجر به شکل‌گیری تقاضای بیش از ۱۵ درصدی از کل سفرهای شهروندان شهر تهران به مقصد منطقه ۱۲ به خصوص با هدف خرید در محدوده بازار تهران شده است و تقاضای حمل بار در ساعات مختلف روز را شکل داده که بخش عمده آن به علت پیاده مدار بودن معابر واقع در محدوده چهاردیواری از طریق چرخ دستی حمل می شود.

وی افزود: از اینرو بیش از هفت تا ۱۳ هزار حامل بار به صورت دائمی یا فصلی در طول سال در این محدوده مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: این تقاضای بالا برای حمل بار در این محدوده موجب حمل بارهایی با حجم، وزن و ابعاد غیراستاندارد از طریق وسایل نامناسب، فعالیت بدون پشتوانه بیمه توسط حاملان بار، فعالیت بدون مجوز و غیرقانونی برخی از شهروندان به خصوص افراد زیر سن قانونی را رقم می زند.

انارکی گفت : این وضعیت تبعات جبران ناپذیری در این بخش از شهر از جمله کاهش امنیت و ایمنی شهروندان، آسیب به اموال در پی دارد.

وی گفت : شهرداری منطقه ۱۲ با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، نسبت به تعیین شرایط خصوصی و عمومی به منظور انتخاب یک شرکت اصلح از طریق فراخوان عمومی(مزایده) با بهره گیری از توان یکی از برجسته ترین کارشناسان رسمی دادگستری نموده و به زودی با چاپ فراخوان این مرحله از طرح اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بدین منظور برای تهیه بانک اطلاعاتی اولیه از افراد فعال در این حوزه، مقدمات لازم برای انتشار فراخوان ثبت نام از شهروندان فعال در این بخش انجام و این فرایند از روز شنبه ۲۹ اردیبهشت آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: این مرحله از طرح ساختمان شهرداری ناحیه سه (واقع در خیابان مولوی، کوچه سعادت، باغ ایلچی) به عنوان دفتر مرکزی و سه کانکس مستقر در پیاده راه ۱۵ خرداد واقع در میدان ارگ، تقاطع ناصرخسرو و چهارراه سیروس نیز به عنوان دفاتر پشتیبان نسبت به دریافت مدارک و ثبت نام داوطلبان اقدام می کنند.

وی افزود: از جمله مزایای حضور در این طرح می توان به دریافت معرفی نامه برای بیمه تأمین اجتماعی، تعویض چرخ های قدیمی با جدید دارای حداقل استانداردهای لازم(در فاز اول) و طرح جایگزینی چرخ های قدیمی با برقی(در فاز دوم)، دریافت حداقل ۲ دست لباس فرم به صورت سالانه، دریافت پروانه اشتغال رسمی در این حوزه در کنار پیش بینی فضاهایی برای استقرار و استراحت حاملان بار در طول روز، توزیع عادلانه کار و سایر موارد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha