۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85471948
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شبکه برق ۲۲۸ روستا در خراسان شمالی نوسازی شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85471948
شبکه برق ۲۲۸ روستا در خراسان شمالی نوسازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شبکه برق ۲۲۸ روستای استان در ۲ سال اخیر نوسازی و مشکلات مربوط به فرسودگی به طور کامل برطرف شد.

حسن چاهی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۷۲۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شد و ۱۰۰ درصد اهداف مشخص شده در بخش نوسازی محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور در توزیع برق استان جذب شده است افزود: ۵۰ درصد این اعتبارات در بخش برق‌رسانی به روستاها و شهرک‌ها از محل استانی و ۵۰ درصد نیز از محل وزارتخانه جذب شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در همین راستا از محل اعتبارات مربوط به سفر رییس جمهور به استان ۲۹ شهرک روستایی و ۱۱ روستای فاقد برق به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال تامین برق شد و این شرکت به ۱۰۰ درصد اهداف مشخص شده در برق روستایی دست یافت.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است و این بخش ۳۸ درصد مصرف برق استان را استفاده می‌کند که این روش از مصرف باید بهینه‌سازی شود.

بخش کشاورزی نیز یک درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شود که ۲۶ درصد از مصرف برق شامل این گروه می‌شود و مابقی مصرف برق نیز شامل بخش تجاری، اداری و سایر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۰ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی یک میلیون جمعیت دارد که اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha