هواشناسی کرمانشاه برای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه اول و دوم خرداد ماه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، موجی ناپایدار از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، علاوه بر کاهش نسبی دمای روزانه به تناوب سبب رگبار باران همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در این اطلاعیه افزود: وزش باد، احتمالاً طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا هوای مناطق مرزی را کم و بیش غبارآلود نماید.

بارش در روز چهارشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی از نمود بیشتری برخوردار بوده بخصوص در مناطق مذکور، ممکن است با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه گردد.

در دو روز پایانی هفته، با تضعیف شرایط ناپایدار، در بعضی ساعات رشد ابر و افزایش نسبی دمای هوا، مهمترین پدیده‌های قابل ذکر در جو استان خواهند بود.

هواشناسی استان کرمانشاه تقویت شرایط ناپایدار در روزهای سه‌شنبه و بویژه چهارشنبه را مورد تاکید قرار داده و مخاطرات این موج را رگبار باران، رعدوبرق، احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ و باد نسبتاً شدید لحظه ای اعلام کرده است.

بر پایه اعلام هواشناسی اثر مخاطرات شامل احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع خسارت به دلیل رگبار تگرگ، برخورد صاعقه و باد نسبتاً شدید، کندی در تردد وسائط نقلیه و منطقه اثر نیز عمدتاً نیمه شمالی و نواحی شرقی استان کرمانشاه است.

اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی، اطمینان از استحکام سازه‌ها (بخصوص سازه های بلند و موقت) هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله توصیه های هواشناسی به مردم استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha