۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 85484285
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

«سید» با داغ دوریت چه کنیم؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 85484285
«سید» با داغ دوریت چه کنیم؟

سمنان - ایرنا- مردم ولایت مدار سمنان در اقدامی خودجوش در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور محبوب و همراهان ایشان در گلزار شهدای آستان حرم حضرت یحیی (ع) به عزاداری پرداختند و همه یکصدا می‌گفتند: «دلمان برای سید محرومان تنگ می‌شود.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایی سمنان با شکوه حضور خود در آستان حرم حضرت یحیی(ع) و سردادن ندای "یا علی‌ابن موسی‌الرضا" با لحنی مملو از بغض و اندوه و چشمانی بارانی در سوگ خادم‌الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور عزاداری کردند.
مردم اخلاق مدار شهر سمنان همه یکصدا می‌گفتند دلمان برای مجاهد انقلابی، خدمتگزار و سید محرومان آیت‌الله رئیسی تنگ می‌شود، داغ سنگینی است که بر دل نشسته است.
ما که در روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین با مرد مجاهد انقلابی دیدار داشتیم و اخلاق‌مداری، مهربانی و دغدغه‌مندی ایشان در رفع مشکلات مردم را از نزدیک احساس کردیم، اکنون فقدان این بزرگمرد همچون عزیزی از یک خانواده تلخ، دردناک و جانکاه است.
مردم عزادار سمنان همه با هم‌صدا با سردادن سرود قربان کبوترهای حرم‌ات، قربان این همه لطف و کرم‌ات، یا امام رضا(ع) بر سینه می‌زدند و چنان در فقدان خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور شهید می‌گریستند که کلمات در وصف آن احساس ناب ناتوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مسوولان استانی در آیین عزاداری حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد. سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه، از سرنشینان بالگرد حادثه‌دیده حامل رییس‌جمهور بودند.

مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهدای مسیر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به زودی اعلام می‌شود.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

شهید امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی فرزند سرافراز استان سمنان

امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه شهید و فرزند برومند استان سمنان متولد اردیبهشت ۱۳۴۳ در روستای فیروزآباد بخش امیرآباد دامغان است. امیرعبداللهیان جانباز شیمیایی، دیپلمات اهل دامغان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم است که در گذشته دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف بوده‌است.

همچنین وی دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین بوده است. امیرعبداللهیان در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شد که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت باقی ماند.

«وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال»

رهبر معظم انقلاب امروز سی و یکم اردیبهشت در پیام تسلیت و اعلام عزای عمومی، از شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند استان سمنان با عنوان «وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال» نام بردند و بر فعالیت شایسته و حرکت انقلابی این دیپلمات نخبه نظام مقدس جمهور اسلامی صحه گذاشتند تا الگویی برای دیگر خادمان کشور باشند و مسیر خدمت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha