۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85483143
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دیار باب الرضا(ع) سوگوار خادم الرضا(ع)

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85483143
دیار باب الرضا(ع) سوگوار خادم الرضا(ع)

بجنورد-ایرنا- خراسان شمالی، دیار باب الرضا(ع) در سالروز میلادش سوگوار خادم این امام همام است، جای جای این خطه امروز در شهادت رییس جمهور مردمی لباس عزا بر تن کرد.

به گزارش ایرنا، سَر و سِرش با امام هشتم و عدد هشت که عمر قبای خدمات رسانی اش در دولت به آن گره خورد را نمی دانم اما «سید محرومان» و «رییس جمهور مردمی» نام هایی است که مردم ایران آیت الله رییسی را با آن می شناسند.

پشتوانه اش مردم بود و افتخارش خادم ملت و سرباز ملت بود و اکنون هجرتش یک ملت را به سوگ نشانده است، خیابان ها و معابر در شهرها و کوچه ها رنگ غم و ماتم گرفته و پرچم های سیاه در سوگش قد علم کرده اند.

اکنون در گوشه و کنار شهرها و روستاهای دیار باب الرضا(ع) مجالس برای شهادت این عالم مجاهد در حال برگزاری است و با شهادتش، یک ایران سوگوار شد و مسوولان در رده های مختلف با صدور پیام به نوبه خود با مردم ابراز همدردی کردند.

دیار باب الرضا(ع) سوگوار خادم الرضا(ع)

آیت الله رییسی خادم مردم بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این خصوص گفت: شهید جمهور، آیت الله رییسی مفتخر به خادم ملت و سرباز ملت بود و فقدان ایشان ضایعه دردناک برای ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: آیت‌الله رییسی، عالم مجاهدی بود که در تمامی مسوولیت ها چه قوه قضاییه و چه قوه مجریه منشا خدمت بود.

وی تصریح کرد: آیت الله رییسی در مسوولیت های مختلف، عمر خود را وقف خدمت به مردم و در تمامی لحظات زندگی برای خدمت به مردم تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: آیت الله رییسی، مجاهدی فی سبیل‌ الله بود که در تمامی عرصه ها انقلاب و رهبری را یاوری کرد و راه ایشان استقامت و پایداری در مسیر آزادگی بود.

وی گفت: این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، خانواده این شهید و به مردم ایران تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: در این سانحه دلخراش آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و وزیر امور خارجه نیز به شهادت رسیدند که این مصیبت را به خانواده این شهدا تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، مسیر انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم ادامه دارد و نظام اسلامی با قوت به حرکت خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: راه پرعزت این عالم جلیل‌ القدر در مسیر خدمت به مردم بویژه به محرومان پر رهرو خواهد بود.

دیار باب الرضا(ع) سوگوار خادم الرضا(ع)

آیت الله رییسی مرد عدالت بود

استاندار خراسان شمالی نیز شهادت را هنر مردان خدا دانست و گفت: آیت الله رییسی مردی از جنس عدالت بود و عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم هزینه کرد.

محمدرضا حسین نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رییسی اظهار کرد: اقدامات بزرگی از جمله اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، ارتقای زیرساخت ها و توسعه اقتصادی در دوران رییس جمهوری آیت الله رییسی انجام شد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی نیز برکات این رییس جمهور مردمی بهره برد و به سرانجام رسیدن مصوبات رهبری و توسعه زیرساخت های استان در دوران ایشان رقم خورد افزود: پیشرفت ایران اسلامی بعد از انقلاب بی سابقه و تحرکات اقتصادی مناسبی انجام شده است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: تمامی قدرت های جهانی از انقلاب اسلامی احساس خطر کردند و همواره در مقابل ایران ایستادند و سعی کردند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: انقلاب ایران با محوریت مردم و مقام معظم رهبری توانست از مشکلات عبور کند و این ارتش ۲۰ میلیونی از ارزش های انقلاب محسوب می شود و هجمه های دشمنان را سرکوب کرده است.

وی بیان کرد: ولایی فکر کردن و انقلابی بودن تمامی توطئه های دشمنان را از بین می برد و امروزه که جامعه ما با وجود رهبری بیمه شده است و راه پیشرفت را طی می کند باید قدر دانست.

دیار باب الرضا(ع) سوگوار خادم الرضا(ع)

ارادت اهل سنت به شهید جمهور

اهل سنت دیار فرهنگ ها و قومیت ها نیز به نوبه خود، ارادت خود را به رییس جمهور شهید نشان دادند.

علمای اهل سنت خراسان شمالی با صدور پیامی در خصوص شهادت رییس جمهوری و هیات همراه، اعلام کردند: آیت الله سید ابراهیم رییسی از جنس مردم بود و خدمات ارزشمند وی برای هیچگاه فراموش نخواهد شد.

در این پیام آمده است: متاسفانه باخبر شدیم، رییس جمهور محبوب و مردمی کشور در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت رسیدند و این خبر ناباورانه سیار ما را اندوهگین کرد چرا که ایشان از خود مردم و همیشه با مردم بودند.

این پیام افزوده است: جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ریاست جمهوری و دیگر شهدای عزیز در این حادثه و همچنین ملت شریف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال آرزومندیم علو درجات را به این شهیدان عطا کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل ربیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha