گرما در آذربایجان‌غربی به اوج خود رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای آذربایجان غربی به رسیدن به ۴۳ درجه سانتی‌گراد به اوج خود رسید.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل هفته جاری با ورود هوای گرم به منطقه، روند افزایشی دمای هوا در آذربایجان‌غربی شروع شده و در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای هوا در خوی و پلدشت به ۴۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت حداکثر دمای هوا در مهاباد و چایپاره به ۴۰ درجه‌سانتی‌گراد رسید و دمای هوا در بوکان به ۳۹، میاندوآب، نقده، سلماس و شاهین‌دژ به ۳۸ درجه و پیرانشهر به ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد پیش‌بینی کرد این افزایش دمای هوا تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی تداوم داشته باشد و در روزهای پایانی هفته با ورود امواج ناپایدار از گرمای هوا استان تا حدودی کاسته شود.

محمدپور با اشاره به اینکه احتمال دارد که گرما در تابستان امسال در آذربایجان‌غربی از این میزان بیشتر افزایش پیدا نکند گفت: در اوایل هفته آینده نیز دوباره موج گرما وارد استان می‌شود اما با توجه به کاهش طول روز و تغییرات دمایی، انتظار می‌رود دمای هوا از ۴۳ درجه بیشتر نشود.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته چالدران و تکاب با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۹ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد و  دمای هوای مهاباد نیز بین ۲۲ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha