جزئیات تشرف زوار حج تمتع از آذربایجان‌غربی تشریح شد/سهم ۵۳ درصدی بانوان

ارومیه- ایرنا- مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۹۸۱ زائر از استان طی ایام حج امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند که سهم ۵۳ درصدی بانوان نسبت به ۴۷ درصدی مردان قابل توجه است.

شاهین حق شناس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی اتخاذ شده است، افزود: از یک هزار و ۹۸۱ زائر اعزامی از آذربایجان غربی طی ایام حج امسال، یک‌هزار و ۴۱ نفر زن و ۹۴۰ نفر مرد است.

وی اضافه کرد: کوچکترین زائر اعزامی از آذربایجان غربی در سال جاری، «نادیا خنجری» ۱۱ ساله از کاروان خوی و مسن ترین زائر نیز «حسن احمدی» ۹۵ ساله از شهرستان پیرانشهر است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: اعزام به حج تمتع در آذربایجان غربی از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه جاری انجام می گیرد و با روزی ۲ پرواز زائران از ارومیه به جده منتقل می شوند.

حق شناس از زائران حج تمتع خواست از حمل داروهای ممنوعه نظیر داروهای کدئین دار، شربت، استامینافن،قرص های جایگزین مواد مخدر که لیست آن در اختیارشان قرار گرفته، با جدیت خودداری کنند زیرا در کشور مقصد اقدام به بررسی کرده و جرم محسوب می شود.

وی اظهار کرد: زائران تنها ساک خود را حمل کنند و از حمل ساک دیگران اعم از دوست و آشنا خودداری کنند.

وی از خانواده های زائران خواست هنگام اعزام اتوبوس ها از بدرقه اتوبوس های زائران تا ارومیه خودداری کنند زیرا این اقدام آنها باعث بروز برخی حوادث می شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: همچنین زائران اهل سنت با توجه به اینکه اینجا محرم می‌شوند باید چهارساعت قبل از اعزام در فرودگاه حاضر شوند.

وی افزود: همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام اعزام زائران، عوارض خروج از کشور را به موقع پرداخت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

حق شناس افزود: واکسن مننژیت برای زائران تزریق شده و واکسن آنفولانزا نیز توسط علوم پزشکی آذربایجان غربی برای زائران بصورت رایگان تزریق می شود و زائران می توانند به مکانهای تعبیه شده مراجعه کرده و واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، جزئیات پروازهای حج تمتع از فرودگاه ارومیه نیز اعلام شد که طبق آن اولین پرواز ساعت ۱۴:۴۰ روز جمعه ۱۸ خرداد و آخرین پرواز هم ساعت ۱۶:۱۵ روز دوشنبه ۲۱ خرداد خواهد بود.

ساعت های ۱۴:۴۰ و ۱۶ روز جمعه، چهار صبح و ۱۶:۱۵ روز شنبه، ۲:۳۰ صبح و ۱۶:۱۵ روز یکشنبه و ۳:۱۵ تا ۱۶:۱۵ روز دوشنبه زمان های پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه اعلام شده است.

جزئیات تشرف زوار حج تمتع از آذربایجان‌غربی تشریح شد/سهم ۵۳ درصدی بانوان

همه پروازها از ارومیه به جده خواهد بود.

آشنایی حجاج با مناسک حج و برگزاری دوره‌های آشنایی و مطالعه در خصوص حج تمتع از جمله برنامه‌های مدیریت حج و زیارت استان آذربایجان غربی است.

سال گذشته نیز ۲ هزار و ۶۵۰ زائر عازم سرزمین وحی شد امسال با توجه به تقارن زمان اعزام با شروع فصل کار در استان تعداد زائران اعزامی به حج تمتع اندکی تغییر پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha