جوجه ریزی در آذربایجان‌غربی ۴۱ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پنج میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه طی اردیبهشت سال جاری در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در فروردین سال جاری چهار میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی انجام شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱درصد افزایش داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: رتبه سوم کشوری در این زمینه با تولید سالانه بیش از ۱۱۳میلیون قطعه جوجه یکروزه در واحد های مادری به این استان تعلق دارد.

شهبازی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی در واحدهای مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و۷۰۰هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، آذربایجان غربی با تولید ۱۰۸هزار تن گوشت مرغ به رتبه هفت کشوری ارتقا پیدا کرد، اظهارکرد: تولید گوشت روزانه استان بیش از۳۰۰ تن بود.

وی بیان کرد: حداکثر نیاز استان بین ۲۶۰ تا۲۷۰ تن متغیر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان های دیگر و کشور عراق صادر می شود.

به گزارش ایرنا ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی هستند.

آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha