حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی ۱۱۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت مناسب سدهای استان گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سدهای استان با ۱۱۵ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به سال گذشته به یکهزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش ایرنا، مجید رستگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق آخرین بررسی ها، یکهزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای آذربایجان غربی وجود دارد در حالی این رقم در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۲۷۱ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان آب در پشت سد بوکان کاهش دارد گفت: سد بوکان به عنوان بزرگترین سد آذربایجان غربی دارای ۶۴۳ میلیون متر مکعب اب است که نسبت به سال گذشته ۱۳ میلیون متر مکعب کاهش آب دارد.

وی اضافه کرد: پس از آن سدهای مهاباد و آغ چای چایپاره قرار دارند که به ترتیب ۱۶۰ و ۱۲۸ میلیون مترمکعب آب در آنها وجود دارد که میزان آب این سدها نیز در سال گذشته کمتر از مقدار فعلی و به ترتیب ۱۵۳ و ۱۰۱ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان آب در پشت سد شهرچای ارومیه تا چهارم خردادماه امسال ۱۲۳ میلیون مترمکعب است که سال گذشته ۸۴ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری ادامه داد: میزان آب پشت سد حسنلو ۴۶ میلیون مترمکعب در سالجاری است که ۲ میلیون مترمکعب نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش دارد، سدساروق نیز دارای ۳۷ میلیون مترمکعب آب است که افزاش یک میلیون مترمکعبی دارد.

وی با بیان اینکه میزان آب در پشت سد زولا نیز با ۳.۵ میلیون مترمکعب افزایش به ۴۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد: میزان آب پشت سد ماکو نیز با بیش از ۲ برابر افزایش از ۲۰ میلیون مترمکعب به ۵۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان آب پشت سد دریک از ۱۱ به ۱۰، سیلوه از ۷۵.۵ به ۷۹، شهید قنبری از ۱۸ به ۲۲، آغ چای از ۱۰۱ به ۱۲۸، ارس ۲ از سه به چهار، قیقاج از هشت به پنج و کرم اباد از ۲۲ به ۲۷ میلیون مترمکعب رسیده است که ۲ سد دریک و قیقاج نیز با کاهش میزان آب مواجه هست.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۴ سد دارد که هشت سد آن کمتر از ۵۰ میلیون متر مکعب، ۲ سد بین ۵۰ تا ۱۰۰ و چهار سد بیشتر از ۱۰۰ میلیون مترمکعب در خرداد ماه سالجاری آب دارند.

ظرفیت کامل ۱۴ سد آذربایجان غربی به حدود ۲ میلیارد مترمکعب می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha