۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 83853922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۲ هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۲ هزار نوآموز ورودی پایه اول ابتدایی از امروز در سراسر استان اردبیل آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه در آیین آغاز این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح که از امروز تا ۱۵ شهریورماه در سراسر استان ادامه خواهد داشت، سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و توان یادگیری همه نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

احمد ناصری با اشاره به پیش‌بینی ۱۶ پایگاه در سراسر استان اردبیل برای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان افزود: امسال، نسبت به سال گذشته تحصیلی پنج پایگاه به تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان استان افزوده شده است.

وی با بیان این که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در این پایگاه‌ها رعایت می‌شود، اظهارداشت: بر اساس برنامه تدوین شده، روزانه فقط ۲۰ خانوار نوبت‌دهی شده به همراه نوآموز خود به هر پایگاه مراجعه کرده و به سنجش نوآموزان می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین افزود: در سراسر استان روزانه ۳۵۰ خانوار برای سنجش فرزندان نوآموز خود به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و هدف این است که وضعیت جسمی، سلامتی و توان ذهنی و یادگیری نوآموزان سنجیده شده و به معلمان آگاهی داده شود.

وی تاکید کرد: پس از مرحله سنجش، چنانچه لازم تشخیص داده شد، برخی از نوآموزان که دارای مشکلات جسمی و توان یادگیری جدی باشند، به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

ناصری همچنین گفت: در اجرای این طرح و پس از بررسی و سنجش سلامت، دانش‌آموزان در کلاس‌های عادی و یا به صورت تلفیقی و یا در کلاس‌های تخصصی استثنایی حضور یافته و به تحصیل ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان با اجرای درست طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان افزود: در این طرح، افراد دارای مشکل یادگیری و جسمی شناسایی شده و به صورت هدفمند در مراحل آموزش کمک‌های تخصصی و خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، رویکرد آموزش و پرورش در زمینه سلامت جسمی و توان یادگیری را رویکرد ارجاع و آموزش تلفیقی در مدارس عادی اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط بسیار خاص دانش‌آموزان به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

وی تحصیل در کلاس‌های عادی و تلفیقی را موجب رشد تحصیلی و ارتقای شخصیت اجتماعی کودکان دانست.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ مدرسه استثنایی استان اردبیل، یک هزار و ۸۵۰ دانش‌آموز دارای مشکلات جسمی و توان یادگیری مشغول تحصیل هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha