۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85477768
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85477768
هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی به شهروندان توصیه کرد از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، زمان شروع این سامانه عصر پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) و زمان پایان عصر دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) و نوع مخاطره وزش تندبادهای موقتی ، بارش متناوب باران گاهی بصورت رگبار باران توام با رعد و برق ، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها ، رخداد مه ، کاهش دمای هوا بویژه صبح یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) بویژه در مناطق جنوبی و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش‌بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه منطقه اثر سامانه بارشی تمامی مناطق استان اردبیل خواهد بود.

اثر مخاطره هم آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی می‌باشد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر محترم جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری جهت آگاه سازی گردشگران ، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha