۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85478248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز در استان اردبیل آغاز شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 85478248
تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز در استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از آغاز طرح تعویض شناسنامه های جلد قرمز خبر داد و گفت: ۴۵۰ شناسنامه جلد قرمز در این استان تعویض و مکانیزه خواهد شد.

وحید خلوصی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق اعلام سازمان ثبت احوال امسال ۳۴ میلیون شناسنامه دست نویس و جلد قرمز در سراسر کشور تعویض می شود که با احصای سهم اردبیل، ۴۵۰ هزار شناسنامه دست‌نویس و جلد قرمز در این استان تعویض و مکانیزه خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس توافق سازمان ثبت احوال با شرکت ملی پست اقدامات اولیه برای تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان و پس از داده‌آمایی و احراز دقیق اطلاعات و تأیید آن در ثبت احوال چاپ و از طریق پست به آدرس درخواست کنندگان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت لازم برای اجرای این طرح در استان اردبیل فراهم شده است، بیان کرد: دفاتر پیشخوان در نقاط مختلف استان برای دریافت درخواست تعویض شناسنامه آمادگی کامل دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از متقاضیان تعویض شناسنامه خواست، قبل از هر چیز اول باید آدرس خود را از طریق سامانه سهیم به روز رسانی کنند و بعد از آن برای تعویض شناسنامه های قدیمی به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند.

خلوصی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان مکلف هستند قبل‌ از اخذ درخواست متقاضیان، از صحت آدرس مراجعین اطمینان و در صورت مغایرت، آدرس جدید محل سکونت آنها را از طریق سامانه ncr.ir یا sahim.ir اصلاح و به روز رسانی کرده و پس از آن نسبت به ثبت درخواست تعویض شناسنامه افراد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شناسنامه های دست نویس و قدیمی تا پایان امسال اعتبار دارند، اضافه کرد: امیدواریم دارندگان شناسنامه های دست نویس و قدیمی در اسرع وقت نسبت به تعویض شناسامه قدیمی اقدام و شناسنامه مکانیزه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شناسنامه های جدید مطابق با داده های پایگاه اطلاعاتی جمعیتی و با عکس جدید صادر خواهد شد، ادامه داد: این طرح با هدف جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از شناسنامه‌های دست‌نویس و قدیمی اجرا می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه شناسنامه مرجع احراز هویت افراد است، گفت: امکان جعل و تحریف در شناسنامه های جدید و مکانیزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

جمعیت استان اردبیل تا پایان سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۲۵هزار و ۲۶۹ بوده که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد هم در مناطق روستایی زندگی می کنند. ۵۱ درصد این جمعیت را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha