۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83793470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات پارلمانی تونس با ملت سوریه اعلام همبستگی کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 83793470
هیات پارلمانی تونس با ملت سوریه اعلام همبستگی کرد

تهران – ایرنا – هیاتی شامل شماری از نمایندگان پارلمان تونس به ریاست « مبارکه عوانیه البراهیمی » صبح امروز (سه شنبه) از شهر حلب دیدار و با ملت سوریه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه « سانا» ، هیات مزبور اعلام کرد که در کنار سوریه در نبردش علیه تروریسم جهانی و تکفیری تا تحقق یافتن پیروزی و بیرون راندن آخرین تروریست از تمام سرزمین سوریه باقی خواهد ماند.

البراهمی طی بازدید هیات پارلمانی کشورش از شهر حلب تاکید کرد که تونس از سوریه در نبردش علیه گروه های تروریستی حمایت می کند و در آینده نزدیک همراه با سوری ها پیروزی بر گروه های تروریستی را جشن خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، « حسین دیاب » استاندار حلب در بازدید نمایندگان تونسی حجم گسترده ویرانه های به جا مانده توسط گروه های مسلح تروریست در برخی از محله های این شهر و همچنین ایستادگی و پایمردی اهالی حلب در مقابل تروریست ها را شرح داد.  

هیات پارلمانی تونس با بازدید از آثار تاریخی ، گردشگری و دینی حلب از جمله قلعه حلب ، مسجد اموی ، کلیسای الانجیلیه و شماری از بازارهای شهر به دیدار خود از این شهر پایان دادند و  در جریان آثار به جا مانده از اقدامات تجاوزکارانه و خرابکارانه برنامه ریزی شده باندهای تروریستی مسلح قرار گرفت.

جبهه غربی-عربی-صهیونیستی به سرکردگی آمریکا از اسفندماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را با هدف براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کردند.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن در سال ۱۳۹۰ این کشور آواره شدند؛ از این میزان حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha