۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82029334
T T
۰ نفر

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حلب

۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82029334
پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حلب

تهران – ایرنا – نیروهای ارتش سوریه امروز «یكشنبه» در ادامه پیشروی های خود در مناطق مختلف این كشور، بعد از درگیری های شدید با تروریست ها مناطقی را در حومه جنوبی حلب واقع در شمال سوریه از اشغال تروریست ها آزاد كردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، یك منبع نظامی سوری گفت: نیروهای ارتش سوریه با حمایت جنگنده های روسیه و سوریه توانستند شهرك های «برنه»، «زیتان» و «الخالدیه» واقع در حومه جنوبی حلب را پس از درگیری های شدید با عناصر تروریستی گروهك جبهه النصره شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه و گروهك موسوم به احرار الشام از آنها پس بگیرند.
منبع مذكور افزود: همچنین شهرك های «الزربه»، «بانص»، «حرش»، «خان طومان» و منطقه «ایكاردا» هدف موشك قرار گرفت كه بر اثر آن شماری از تروریست های مسلح زخمی شدند.
همچنین جنگنده های سوریه بامداد امروز پایگاه تروریست های داعش در حومه شمال شرقی حلب را هدف قرار دادند.
بر همین اساس «وائل الخلقی» نخست وزیر سوریه امروز در دیدار با هیات پارلمانی روسیه تاكید كرد كه نیروی هوافضای این كشور و نظامیان سوری عملیات مشتركی را با هدف آزادسازی شهر حلب تدارك می بینند.
وی افزود: همراه شركای روس برای اجرای عملیات مشترك آزادسازی حلب و محاصره تمام گروه های مسلح غیرقانونی كه به موافقت نامه آتش بس نپیوسته اند، آماده می شویم.
نخست وزیر سوریه گفت: بر این باوریم كه این عملیات با موفقیت اجرا می شود و به سوی دیرالزور پیشروی می كنیم.
بر اساس گزارش رسانه های روسی، همه نشانه ها حاكی از این است كه عملیات اصلی و بزرگ آزادسازی كامل حلب دومین شهر بزرگ سوریه از اشغال تروریست های ضد سوری به زودی آغاز خواهد شد.
خاورم**9364**1144
۰ نفر