۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 83702891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ هزار اصله نهال در میامی توزیع می شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83702891
۴۲ هزار اصله نهال در میامی توزیع می شود

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت : ۴۲ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بین مردم توزیع می‌شود.

محمد علی رضایی روز پنجشنبه در حاشیه کاشت درخت در منطقه سه چنار میامی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به طرح ملی نهضت درختکاری ، امسال نیز انواع نهال درختان مثمر و غیر مثمر بین مردم توزیع می شود تا در نقاط مختلف شهرستان کاشته شود.  

وی گفت : نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های مختلف مانند عناب ،زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، عرعر، انواع سرو شامل خمره ای ،شیرازی،زرین و نقره ای، ارغوان و زیتون است.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی ادامه داد : از این تعداد ، ۳۶هزار اصله نهال‌ توسط شهرداری میامی ،دهیاری ها و دستگاه های اجرایی  غرس خواهد شد.

وی گفت : ۶ هزار اصله نهال نیز برای محافظت از باغ ها و به عنوان  بادشکن  در اطراف زمین های کشاورزی کاشته خواهد شد.

 رضایی ترویج روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرستان را مهم دانست و تاکید کرد : فرهنگ درخت کاری و حفاظت از منابع طبیعی باید نهادینه شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی باتوجه به شیوع ویروس کرونا، افزود : بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته در سطح شهرستان لغو شده است.  

۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است که در سال‌جاری، هفته منابع طبیعی با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» برگزار می‌شود.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۹۳۱هزار هکتار است.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی وکالپوش با جمعیتی بیش از ۴۰ هزارتن در شرق استان سمنان قرار دارد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها