پاکستان همکاری خود با ایران در صنعت دارو را توسعه می‌دهد

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت پاکستان گفت: پاکستان درصدد است همکاری‌های خود با ایران در زمینه صنعت دارو را بیش از پیش توسعه و گسترش دهد. با گسترش همکاری‌های دو کشور می‌توانیم از ظرفیت‌های شایسته ایران در زمینه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.

به گزارش روز سه شنبه وزارت بهداشت، ظفر میرزا در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان درباره همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت افزود: گسترش همکاری‌های بهداشتی و پزشکی ایران و پاکستان می‌تواند به کاهش بیماری‌های عفونی و غیرواگیر در منطقه کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: گسترش همکاری های بهداشتی و پزشکی ایران و پاکستان می تواند به کاهش بیماری های عفونی و بیماری های غیرواگیر و پیشرفت تحقیقات و توسعه کمک کند و از استعدادها و تجربیاتی که ایران در طول سال‌های متمادی در حوزه های بهداشتی به دست آورده در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وزیر بهداشت پاکستان بیان کرد: این خیلی مهم است که ایران توانسته قدم های بسیار مثبتی را در حوزه های بهداشتی و پوشش همگانی سلامت بردارد، اما مشکل فعلی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر بیماری های غیرواگیر است و درخواست ما این است که با کمک یکدیگر بتوانیم منطقه ای عاری از بیماری ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شصت و ششمین اجلاس کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی نیز یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای بهداشتی است که در راستای تنظیم سیاست های سلامت منطقه و الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه های بهداشتی به شمار می رود. حضور ما و هیات های همراه در این اجلاس فرصت مغتنمی برای بهره گیری از دانش و تکنولوژی های جدید و تجربیات کشورهاست که با بحث و گفت‌وگو در خصوص اولویت‌ها و چالش‌های بهداشتی بتوانیم سیاست‌های مدیریتی را برای با هدف افزایش کارایی تدوین کنیم.

ظفر میرزا گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک مسئولان بهداشت و درمان کشور ایران به پاکستان سفر کنند و شاهد پیشرفت‌های بخش سلامت این کشور باشند و امیدواریم روابط خوب دو کشور استمرار داشته باشد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با میزبانی کشورمان در حال برگزاری است و اردیبهشت ماه جاری نیز وزیر بهداشت کشورمان با همتای پاکستانی خود در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و عمران خان نخست وزیر پاکستان، سند همکاری در زمینه بهداشت به امضا رساندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha