۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82743544
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت پاكستان : خواهان توسعه روابط خود با ایران در زمینه تولید دارو هستیم

اصفهان- ایرنا- وزیر بهداشت پاكستان با تاكید بر كیفیت داروهای تولید ایران گفت: كشور پاكستان در صدد است تا همكاری های خود با ایران در زمینه صنعت دارورا بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

به گزارش ایرنا، افضل ترار روز یكشنبه هنگام بازدید از مراكز پزشكی، بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، افزود: این 2 كشور می توانند همكاری بیشتری در زمینه بازار دارویی داشته باشند بطوریكه شركت ها و تولیدكنندگان دارویی بتوانند محصول های خود را در 2 كشور عرضه كنند.
وی اظهار كرد: گسترش همكاری های بهداشتی و پزشكی ایران و پاكستان می تواند به كاهش بیماری های عفونی و بیماری های غیر واگیر و پیشرفت تحقیقات و توسعه كمك كند.
وی با بیان اینكه به دعوت رسمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران به این كشور سفر كرده است گفت: همكاری های بهداشتی و درمانی 2 كشور می تواند در زمینه های بورس تحصیلی و دوره های آموزشی مشترك ادامه پیدا كند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان نیز با اشاره به اهداف سفر وزیر بهداشت پاكستان به اصفهان گفت: هدف نهایی از این سفر گسترش همكاری های وزارت بهداشت پاكستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت است.
دكتر طاهره چنگیز گفت: علاوه بر اینكه اصفهان از نظر گردشگری جذابیت های ویژه ای دارد، به سبب پیشگامی در برخی از طرح های بهداشتی، درمانی و پژوهشی نیز به عنوان نمونه قابل معرفی و بازدید مطرح است.
وی اظهار كرد: وزیر بهداشت پاكستان در این سفر از برخی طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران كه در مراكز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها و مراكز تحقیقاتی اجرا شده بازدید خواهد كرد و زمینه های همكاری های بیشتر دو كشور در زمینه های بهداشتی و درمانی را فراهم می كند.
وزیر بهداشت پاكستان روز جمعه سوم آذر در صدر هیاتی 14 نفره از مدیران نظام سلامت این كشور وارد تهران شد و امروز یكشنبه به اصفهان سفر كرد.
این هیات در مدت اقامت یك هفته ای در ایران ضمن ملاقات با وزیر بهداشت از مراكز بهداشتی و درمانی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز بازدید خواهند كرد.
یكی از اهداف سفر وزیر بهداشت پاكستان به ایران پیگیری توافقات بین دو كشور است.
كشور پاكستان با حمایت وزارت بهداشت ایران، در زمینه ریشه كنی فلج اطفال موفق عمل كرده است.
ایران یكی از 10 كشوری است كه واكسن تزریقی فلج اطفال را تولید می كند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی