از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان در دولت شهیدِ جمهور

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم خرداد به حمایت ویژه دولت سیزدهم از زنان سرپرست خانوار،حضور رئیس قوه قضائیه درمنازل شهیدان مصطفوی و دریانوش،آغاز نشست نظام‌های قضایی کشورهای عضو شانگهای با یک دقیقه سکوت،۱۰ پرده از وداع باشکوه مردم،واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا در دولت شهیدِ جمهور،توجه به سلامت دانش‌آموزان محروم و اطلاعیه آموزش وپرورش تهران درباره امتحانات پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

حذف پشت نوبتی دریافت مستمری زنان سرپرست خانوار در دولت سیزدهم

حذف پشت نوبتی دریافت مستمری زنان سرپرست خانوار یکی از دستاوردهای دولت سیدمحرومان برای فقرزدایی از دهک‌های پایین جامعه به هدف ارتقای رفاه اجتماعی بود که در مدت کوتاهی اجرایی شد.

زنان سرپرست خانوار از گروه های آسیب‌پذیر و اغلب از دهک های پایین جامعه به شمار می روند که در طی دهه های گذشته با مشکلات فراوان معیشتی و درآمدی در کنار تربیت و نگهداری فرزندانشان روبرو هستند؛ این قشر به دلایل مختلف مانند فوت همسر، متارکه، طلاق، مریضی و از کارافتادگی همسر و غیره مجبور می شوند تمام مسئولیت‌های خانه را بر عهده بگیرند. آن‌ها علاوه بر ایفای نقش مادر، مجبور به کار و کسب درآمد نیز هستند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد

 توزیع ۲۰۰ میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی از جمله اقداماتی بود که در دولت سیزدهم و با دستور مستقیم شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

 حفظ سلامت و همچنین بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش‌آموزان از مهم‌ترین دغدغه‌های آیت الله رئیسی از بدو دولت سیزدهم بود و در همین راستا سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ با خبر خوش توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی سراسر کشور که رئیس جمهور دستور آن را داد، آغاز شد.

پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس، شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه اول مهر۱۴۰۲، در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی اعلام کرد که امسال توزیع شیر در مدارس آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در مدارس زیادی شیر توزیع کنیم تا بدین ترتیب نسبت به مسئله جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اصلاحیه برنامه آزمون هماهنگ پایه ششم و نهم کشوری خرداد در شهر تهران

آموزش و پرورش شهر تهران اصلاحیه برنامه آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی و نهم متوسطه کشوری خرداد ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور محبوب، مردمی، عالم و مجاهد حضرت آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان و همچنین نظر به اعلام ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهدای عزیز خدمت مبنی بر لغو شدن همه امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته جاری، به اطلاع می‌رساند؛ اصلاحیه برنامه آزمون‌های هماهنگ کشوری خرداد ماه ۱۴۰۳ پایه ششم مقطع ابتدایی به پیوست اعلام می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

سردار رادان: ارزش‌ها برای رئیسی از رای مهمتر بود

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در محضر مردم و پرودگار شهادت می‌دهم که رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش از رای بسیار مهمتر بود.

سردار احمدرضا رادان در گفت وگویی افزود: ارزش ها برای رئیسی بسیار مهم بود، حتی اگر برای انجام آن ارزش‌ها احساس می‌کرد رای هم از دست خواهد داد باز هم به ارزش ها بیشتر توجه می کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

حضور بیش از ۵ هزار امدادگر برای پوشش امدادی تشییع پیکر شهدای خدمت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از خدمت رسانی ۵ هزار و ۶۱۹ عضو این جمعیت به مردم حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی با اعلام این خبر گفت: تا ساعت ۱۱ امروز پنج‌شنبه سوم خردادماه ۱۴۰۳، تمامی نیروهای مستقر در استان های قم، تهران، خراسان جنوبی، خراسان‌ رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان و سازمان امداد و نجات برای پوشش امدادی در آیین تشییع شهدای خدمت حضور داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا، اولین اقدام دولت شهیدِ جمهور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا را اولین اقدام دولت شهیدِ جمهور در شروع کار در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: آیت الله رئیسی ستاد ملی کرونا را فرماندهی می‌کرد.

بهرام عین اللهی در توصیف تدابیر ویژه شهید جمهور در حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی که روزانه ۷۰۰ فوتی کرونا داشتیم کشور را تحویل گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب در بدو شروع به کار دولت فرمودند اولین اولویت شما باید مهار کرونا باشد و آیت الله رئیسی برای تحقق این امر شب و روز نداشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

آه از آن رفتگان بی برگشت؛ ۱۰ پرده از وداع باشکوه مردم

حافظه تاریخی ملت ایران روزهای حماسی بسیاری را به یاد دارد؛ از شادی‌های وصف نشدنی در استقبال از عزیزانش تا وداع‌های جان‌گداز با بزرگان و شهیدانی که هر کدام به سهم خود تلاش کردند تا پرچم آزادی و آزادگی را بر بلندای این سرزمین افراشته نگه دارند.

چه لاله‌های پرپری که در تابوت‌ها آرمید و بر دوش مردم داغدار رهسپار دیار ابدی شد و چه داغ‌هایی که با آمدن داغی دگر تازه شد؛ روزهای ماندگار در این حافظه تاریخی کم نیست؛ فهرست بزرگمردان و شیرزنان این سزمین هم به قدری بلند است که می توان نام هر کدام را بر کوی و برزن نام نهاد و بزرگ داشت.

سرزمینی که در طی قرون و اعصار منش آزادگی، ظلم ناپذیری و ایمان را در درون دل های تک تک مردمانش زنده نگه داشته، شعله‌ای نیست که با یک دم خاموش شود؛ درختی نیست که با وزش نسیمی ریشه بر باد دهد؛ آبی نیست که با هر قطره‌ ناخالصی آلوده شود و خاکی نیست که با دسیسه‌های اهریمنی از دست برود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

آغاز نشست نظام‌های قضایی کشورهای عضو شانگهای با یک دقیقه سکوت

نوزدهمین نشست روسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاشکند ازبکستان با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای خدمت ایران آغاز بکار کرد.

به گزارش معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه که قرار بود در این نشست شرکت کند، ریاست هیات قضایی جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور

مراسم تشییع شهدای خدمت به مثابه تجدید میثاق مردمی با آرمان‌های امام و رهبری بود

رئیس قوه قضاییه گفت: مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت در تبریز، قم و تهران، یک تشییع معمولی نبود؛ بلکه به مثابه یک راهپیمایی و تجدید میثاق مردمی با آرمان‌های امام و رهبری بود و نشان داد که مردم ما همچنان شهیدپرور و ارداتمند شهدا هستند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در منازل شهیدان امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی و امیر سرتیپ دوم محسن دریانوش خلبانان بالگرد سانحه‌دیده رئیس‌جمهور شهید حاضر شد و ضمن تفقد از خانواده‌های معظم آن شهیدان، شهادت آنان را تبریک و تسلیت گفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا حمایت از زنان و خانواده در دولت شهیدِ جمهور


اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha