۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۱
کد خبر: 82473796
T T
۰ نفر
شناسايي 145 مورد ساخت و ساز غيرمجاز نوروزي در مازندران

ساري – ايرنا – معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به فعاليت متمركز گروه ويژه مقابله با ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه راههاي استان در تعطيلات نوروزي، گفت كه تاكنون 145 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در استان شناسايي شده است .

مهران حسني شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران افزود : برخي افراد سودجو با استفاده از فرصت تعطيلات نوروزي اقدام به ساخت و ساز غير مجاز در حاشيه راهها مي كنند كه گروه ويژه براي برخورد با اين متخلفان فعاليت دارد .
وي ادامه داد : جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه راهها از جمله وظايف كميته خدمات حمل و نقل و پايانه هاي ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران است كه در اين زمينه نيز فعاليت موثري داشته است.
معاون گردشگري مازندران گفت : با توجه به سفر ميليوني گردشگران به مازندران و تردد در جاده هاي اين استان براي دسترسي به ساير مناطق كشور ، افرادي به بهانه ارائه خدمات دست به تخلف در ساخت و ساز مي زنند.
ساخت و سازهاي حاشيه جاده هاي مازندران به خاطر اين كه بيشتر در ايام تعطيل انجام مي شود با نام ' ساخت و سازهاي پنجشنبه و جمعه اي ' نزد افكار عمومي و دستگاههاي مرتبط شناخته مي شود .
اينگونه ساخت و سازها بيشتر به بهانه ارائه خدمات به مسافران و در بيش از 90 درصد موارد در ايام تعطيل انجام مي شود.
بر اساس اعلام مراجع رسمي بيشتر ساخت و سازها در حريم راه ها با سازه هاي سبك و به صورت شبانه انجام مي شود.
مازندران بيش از 10 هزار كيلومتر راه شوسه دارد كه سه هزار و 600 كيلومتر آن راه اصلي و بقيه راه روستايي است.
ساخت و سازهاي غيرمجاز عمدتا در حاشيه راههاي اصلي ساخته مي شود.
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
2096/1654

سرخط اخبار استان‌ها