۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85484799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

غمنامه شاعران در سوگ یار

بجنورد-ایرنا- شاعران و هنرمندان خراسان شمالی از مجاهدت های مردی می گویند که درس تلاش و بزرگمردی را داد و تا پای جان برای ایران خستگی ناپذیر پیش رفت و از جان و دل برای این مردم مایه گذاشت.

به گزارش ایرنا، کارنامه درخشان او یادآور پایمردی ها و خدمات ارزشمندی است که یک ایران را شرمنده می کند و زندگی اش با کار و تلاش بی وقفه گره خورد و به تنهایی تاریخ را ورق زد و ضربان تاریخ را عوض کرد.

بی‌ریا و جهادی با روحیه خستگی ناپذیر به میدان آمد و پای کار بود، خود را سرباز ولایت و خادم و نوکر ملت می‌دانست و در صف اول خدمت قرار داشت.

سید محرومان از تبار ایثار و گذشت حسینی بود و تحول و تغییر با او همزاد بود و هر جا که گام بر می داشت نشانی از خدمت بر جا می ماند و همین کارنامه درخشان او است که بر تارک خراسان شمالی می درخشد و بعنوان بخشی از آثار این مرد بزرگ در این خطه از شمال شرق کشور به یادگار مانده است و امروز شاعران دیار فرهنگ ها واگویه های خود را از رییس جمهور شهید می گویند.

غمنامه شاعران در سوگ یار

رییس جمهوری خستگی ناپذیر

یکی از شاعران برجسته خراسان شمالی رییس جمهور شهید را مجاهدی خستگی ناپذیر دانست و گفت: در صحنه بودن، شجاعت، دلسوز وطن بودن، خدمت خالصانه داشتن، مجاهد و خستگی ناپذیر بودن از جمله ویژگی های آیت الله رییسی است و ایشان بزرگمردی است که تا پای جان برای ایران ایستاد.

مرضیه براتی با بیان اینکه آیت الله رییسی به تمام معنا انسان بود و ما اکنون تنها عزادار رییس جمهورمان نیستیم بلکه عزادار انسانی پاک و دلسوز برای وطن هستیم افزود: ایشان عاشق وطن اش بود و از لحظه، لحظه زندگی اش برای خدمت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این ویژگی از آیت الله رییسی الگویی برایمان ساخت که ما نیز از او یاد بگیریم که اگر ادعای وطن دوستی داریم مثل وی جهادگرانه و مجاهدانه در هر موقعیت و جایگاهی بدون هیچ چشمداشتی خدمت کنیم.

این شاعر آیینی از شجاعت به عنوان یکی دیگر از جنبه های بارز شخصیتی شهید جمهور یاد کرد و گفت: در دوران کرونا و زمانی که برادر از برادر فرار می کرد، این مرد بزرگ هیچ وقت میدان را ترک نکرد و مدام در سفرهای استانی و مشغول کار بود و هیچ چیزی مانع کار او نشد.

وی به لحظه ای که ایشان در سازمان ملل و در قلب آمریکا عکس حاج قاسم را جلوی چشم همه بالا برد، اشاره و آن را نشان دیگری از شجاعت این مرد بزرگ برشمرد.

این شاعر خراسان شمالی با اظهار تاسف برای از دست دادن فردی که خالصانه خدمت کرد و شجاعانه پای انقلاب، وطن، حاج قاسم و رهبری ایستاد، افزود: در حقیقت ما یک امیرکبیر واقعی را از دست دادیم.

غمنامه شاعران در سوگ یار

رییس جمهوری مردمی

یکی دیگر از شاعران خراسان شمالی که سال‌هاست دستی در شعر دارد و گرداننده انجمن‌ها و محافل ادبی است، از آیت الله رییسی به عنوان شخصیتی دلسوز، جدی و مردمی یاد کرد که در طول سال‌ها فعالیتش نمود عینی داشت.

سیدباقر سیدی زاده که به واسطه راه اندازی کانون‌های خادمیاری در آستان قدس رضوی از سوی آیت رییسی در دوران مسئولیتش به طور مستقیم با وی در ارتباط بود، به تبیین شخصیت این مرد بزرگ پرداخت و دلسوزی و جدی بودن در زمینه خدمت رسانی به مردم بدون چشمداشت را از ویژگی‌های برجسته این مردخستگی ناپذیر برشمرد.
🏷وی که از شاعران آیینی و مسوول واحد آفرینش‌های ادبی استان است افزود: این مرد میدان، برخلاف خیلی‌ها دنبال سهمیه برای خود نبود بلکه بسیار جدی و مردمی بود و این ویژگی در دوران ریاست جمهوری وی نمود بیشتری پیدا کرد.

غمنامه شاعران در سوگ یار

رییس جمهوری مظلوم

یکی دیگر از شاعران پیشکسوت شعر آیینی خراسان‌شمالی شخصیت آیت الله رییسی را در ردیف شهیدان رجایی و با هنر دانست و با یادکردن از ایشان به عنوان شهید بهشتی زمانه، پایدار ماندن اهداف و منش این بزرگمرد را خواستارشد.

قاسم مهرنیا ضمن تسلیت به مردم خبر شهادت ایشان را ناگهانی و غافلگیر کننده دانست و گفت: همانگونه که اقدامات موثر رییس جمهور مردمی در اذهان باقی خواهدماند،باید اهداف و منش این بزرگمرد نیزپایدار بماند.

وی با بیان اینکه مردم باید قدردان این بزرگان باشند تصریح کرد: همانگونه که رییسی را سید مظلومان لقب دادند، مظلومانه به شهادت رسید و باید یاد و خاطره این شخصیت که در ردیف شهید رجایی و باهنر است تا همیشه زنده باقی بماند.

این شاعر آیینی به نقش پر رنگ جامعه هنری استان درماندگاری اقدامات و منش این مرد بزرگ اشاره کرد و افزود:در این میان شعرا بیشترین سهم را در این عرصه خواهند داشت و به طور قطع شعرای استان در این باره مرثیه‌هایی خواهند سرود.

وی به وصف رییسی به عنوان بهشتی زمانه پرداخت و گفت: شهید بهشتی، بهشتی شد، مظلومانه زیست و به شهادت رسید و یاد و خاطره اش مظلومانه در اذهان باقی خواهد ماند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha