۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85471656
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون انجمن سینمای جوان: پیچینگ‌ بهترین شیوه برای توزیع عادلانه بودجه است

قزوین - ایرنا - معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های سینمای جوان کشور گفت: برگزاری پیچینگ (فرآیند بررسی ایده و طرح و ساخت فیلم) بهترین استانداردی است که به توزیع عادلانه بودجه سینمای جوان منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید وحید سید حسینی روز پنجشنبه در دیدار با اساتید و اعضای سینمای جوان استان قزوین اظهار کرد: بودجه سینمای جوان در هر استان متعلق به هنرجویان سینمای همان استان است که این اعتبارات خوشبختانه در حال رشد بوده و باید به وسیله برگزاری پیچینگ‌ها به صورت عادلانه بین هنرجویان توزیع شود.

وی اضافه کرد: برگزاری پیچینگ، رعایت استانداردی است که به وسیله آن همه فیلمسازان می توانند به آن ورود کرده و فیلم بسازند.

به گفته این مسوول، ظرفیت انجمن سینمای جوان استان قزوین در کشور مورد توجه بوده و باید از ان برای تولید آثار فاخر استفاده کرد.

رئوف شهبازی، دبیر آژانس عکس سینمای جوان کشور نیز در این باره توضیح داد: دستورالعمل ها برای برگزاری پیچینگ در حمایت از فیلم سازی به درستی کار می کند.

وی ادامه داد: افراد وارد سینمای جوان می شوند، آموزش می بینند، فیلم می سازند و فیلم ها در جشنواره به نمایش در می آید، ما قصد داریم برای عکاسی نیز دوره ای هفت ماهه برگزار کنیم.

شهبازی تاکید کرد: انجمن سینمای جوان در کشور فضای بازی دارد و در جشنواره گذشته نیز فیلم های پر سر و صدایی داشتیم.

در این نشست امیر ملاحسن، معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز به برگزاری جشنواره منطقه ای در قزوین اشاره کرد و افزود: جشنواره منطقه ای اعتبار خوبی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: این اداره کل غالبا از هماهنگی خوبی با انجمن سینمای جوان استان برخوردار است.

معاون انجمن سینمای جوان: پیچینگ‌ بهترین شیوه برای توزیع عادلانه بودجه است

همچنین حسن لطفی، نویسنده کارگردان و استاد پیشکسوت فیلمسازی نیز در این نشست اظهار کرد: بسیاری از شهرستانی ها به تهران می روند و شاهدیم که آن جا هم موفق هستند، از این رو باید نگاه ویژه ای به شهرستان ها داشت.

وی اضافه کرد: با تخصیص بودجه می توان زمینه را برای شروع ساخت فیلم، رشد و تجرب اندوزی هنرجویان فراهم کرد.

لطفی همچنین تاکید کرد که آثار تولید شده در سینمای جوان استان قزوین دارای میانگین نمره بالایی در کشور است.

در این نشست فیلمسازان استان قزوین نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند و از اساتید سینمای جوان قزوین نیز تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha