هزینه آماده سازی زمین در طرح جوانی جمعیت ۱۰ میلیون ریال است

قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: هزینه آماده سازی زمین در طرح جوانی جمعیت در راستای حمایت از خانواده به ازای هر یک متر مربع ۱۰ میلیون ریال است.

وهاب میزانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب ۲ قانون طرح جوانی جمعیت ابلاغ شده که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون نیز سال گذشته مصوب شد که اگر خانواده‌ها دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می‌شوند.

وی ادامه داد: زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به خانواده های دارای چهار فرزندی بدون هزینه آماده سازی ارایه می شود و برای سه فرزندی ها نیز هزینه آماده سازی باید از آنها دریافت شود.

میزانی با بیان اینکه پرداخت هزینه ها برای این دسته از خانواده ها کمی مشکل بود و بازخورد مناسبی دریافت نمی کردیم، ادامه داد: با پیگیری‌ و نشست‌های مستمر اداره کل راه و شهرسازی قزوین با وزارتخانه و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مختلف و همیاری دستگاه های خدمات رسان، هزینه آماده سازی در طرح ۱۸ هکتاری شهر جدید مهرگان در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین خاطرنشان کرد: هزینه آماده سازی به صورت یک جا از متقاضیان دریافت نمی‌شود، بلکه افراد بعد از ۲ سال تنفس و به صورت اقساطی این هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در استان ثبت نام نهایی کرده اند و تاکنون نیز ۳۹۴ قطعه زمین ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربعی به ۷۸۸ خانوار استان در حال واگذاری است.

به گفته میزانی، اراضی رشتقون و نجم آباد نیز برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان قزوین در نظر گرفته شده که کار واگذاری آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سایر شهرستان های استان قزوین می توانند از طریق ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن محل سکونیت خود برای دریافت زمین خود مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha