۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85479883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت وزنه برداری بانوان نیازمند آگاه سازی جامعه است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85479883
پیشرفت وزنه برداری بانوان نیازمند آگاه سازی جامعه است

قزوین - ایرنا - مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت: وزنه برداری در حوزه بانوان برای پیشرفت و اقبال عمومی نیازمند آن است تا در جامعه نسبت به خانواده ها و علاقه مندان این رشته آگاه سازی صورت بگیرد.

مه سیما بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به عنوان مثال در برخی مناطق، به ویژه استان قزوین این رشته مهیج بایستی به خانواده ها به طور صحیح شناسانده شود چرا که استعدادهای خوبی را در وزنه برداری می توان در اقصی نقاط کشور مشاهده کرد.

وی با اشاره به اعزام ۲ وزنه بردار قزوینی به مسابقات اخیر قهرمانی کشوری که در همدان برگزار شد، افزود: ۲ وزنه بردار نوجوان اعزامی ما به این مسابقات توانستند برای نخستین مرتبه عنوان های دومی و پنجمی را کسب کنند و در عین حال نیز معصومه سادات حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم به عنوان یکی از پدیده های آینده این رشته با کسب سه مدال نقره در حرکات یک ضرب (۸۰ کیلوگرم)، ۲ ضرب (۹۶ کیلوگرم) و با مجموع (۱۷۶ کیلوگرم) به عنوان دومی رسید و در آینده نزدیک نیز به اردوی آمادگی تیم ملی نیز دعوت خواهد شد.

سرمربی تیم وزنه برداری استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه های جامع و مناسبی برای استعدادیابی دخترانمان در این استان داریم که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سعی خواهیم کرد تا بتوانیم نفرات خوبی را برای آینده این رشته ورزشی را پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها نیز بایستی نسبت به این رشته روز به روز آگاه تر شوند، تاکید کرد: در واقع اینکه ما وظیفه داریم وزنه برداری را به عنوان یک رشته شاخص در بین خانواده ها و دختران علاقه مند به این رشته جا بیاندازیم که البته شرایط خوشبختانه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

بابایی یادآور شد: تیرماه سال جاری علاوه بر برگزاری کمیته مربیان وزنه برداری، مسابقات استعدادیابی این رشته را برای دومین سال متوالی با احتمال میزبانی مجدد شیراز برگزار خواهیم کرد و در شهریور ماه نیز مسابقات بانوان وزنه برداری، قهرمانی بزرگسالان کشور به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha