استراتژی سایبری دولت آمریکا در عرصه جهانی گسترش پیدا می‌کند

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه آمریکا استراتژی جدیدی در حوزه فضای مجازی و حملات سایبری تهیه کرده است که گفته می‌شود با هدف بالا بردن جایگاه آمریکا در مقابل کشورهایی مثل چین است.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع نزدیک به کاخ سفید، دولت جو بایدن در حال ارائه یک استراتژی جدید برای ایجاد یک ائتلاف جهانی در زمینه امنیت سایبری است که به استراتژی امنیت سایبری بین‌المللی وزارت امور خارجه مشهور شده است.

به گفته منابع آگاه در دولت آمریکا، در صورت موفقیت، این استراژی می‌تواند نقش ایالات متحده را در سطح جهانی در مقابله با تهدیدات سایبری و ایجاد اجماع جهانی در مورد هوش مصنوعی افزایش دهد و جایگاه این کشور را در مقابل کشورهایی مثل چین در تنظیم هنجارهای امنیت سایبری ارتقا ببرد.

گفته می‌شود این استراتژی قرار است به طور رسمی توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس RSA در سانفرانسیسکو رونمایی شود.

بر اساس این گزارش در سند اولیه ارائه شده چهار حوزه اصلی تمرکز برای این استراتژی مشخص شده است که شامل ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال امن در سطح جهانی، حمایت از رویکردهای فناوری دیجیتال، ایجاد یک ائتلاف جهانی برای مقابله با حملات سایبری و انعطاف پذیری امنیت سایبری کشورهای متحد می‌شود.

آخرین بار دولت آمریکا 50 میلیون دلار به صندوقی موسوم به فضای مجازی و ارتباطات دیجیتال در وزارت خارجه این کشور کمک کرد تا به کشورهای متحد آمریکا کمک کند تا امنیت سایبری خود را افزایش دهند.

قبل از ایجاد این صندوق، ایالات متحده برای این منظور به کشورهایی از جمله آلبانی و کاستاریکا در پی حملات سایبری جداگانه به خدمات دولتی در این کشورها کمک مالی اعطا کرد.

ناتانیل فیک، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور فضای سایبری و سیاست دیجیتال، در مصاحبه ای قبل از انتشار این استراتژی اذعان کرد که این بودجه محدود است. وی گفت که تیمش در حال کار بر روی بالا بردن بودجه این صندوق هستند.

ایالات متحده همچنین در نظر دارد در تلاش‌های دیپلماسی سایبری در سازمان ملل متحد نقشی افزایش دهد.

استراتژی سایبری بین‌المللی آخرین مورد از مجموعه برنامه‌هایی است که دولت بایدن در سال گذشته ارائه کرده است.

فیک به این مساله نیز اشاره کرد که اگرچه سیاست خارجی ایالات متحده ممکن است در صورت انتخاب دونالد ترامپ تغییر پیدا کند، اهداف اصلی این استراتژی احتمالاً به قوت خود باقی خواهد ماند. او گفت که درباره این موضوع با مسوول سایبری تیم ترامپ در تماس بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha