۲۱۰۰ نفر از عوامل شورای نگهبان بر انتخابات دور دوم کرمانشاه نظارت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از عوامل نظارتی در ۶۴۵ شعبه چینش شده‌اند.

حجت الاسلام محسن مفید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این افراد آموزش های لازم را به صورت غیرحضوری دریافت کرده اند اما به دلیل الکترونیکی برگزار شدن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آموزش ها برای عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار به صورت حضوری بوده است.

وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با ستاد انتخابات استان کرمانشاه و هیأت نظارت مرکزی کشور انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

حجت الاسلام مفید در خصوص نظارت بر کلیپ های تبلیغاتی داوطلبان نیز گفت: تفاوت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت صدا و سیما بود که تمام کلیپ ها با نظارت شورای نگهبان تهیه و ضبط شده اند.

وی همچنین از برگزاری یک جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات با حضور داوطلبان و یا رییس ستاد آنها خبر داد و افزود: شورای تامین مخصوص انتخابات مرحله دوم نیز فعال شده است.

حجت الاسلام مفید در خصوص تعداد شعب اخذ رای نیز بیان کرد: با اینکه می توانستیم طبق قانون شعبی که در مرحله اول تعداد آرای کمی داشتند را حذف کنیم اما برای جلوگیری از به وجود آمدن شائبه تصمیم گرفتیم همان ۶۴۵ شعبه مرحله اول انتخابات فعال باقی بمانند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در مرحله اول انتخابات ۱۱۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین «عبدالرضا مصری»، «فضل الله رنجبر، «جهانبخش امینی» و «ابراهیم رحیمی زنگنه» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه باید در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha