۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری دور دوم انتخابات در کرمانشاه را برعهده دارند

کرمانشاه - ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه مشغول کار و تلاش برای برگزاری بهتر این رویداد مهم هستند.

به گزارش ایرنا؛ «علی شعبانی» روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان که با محوریت دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: همانند دور اول انتخابات، در دور دوم هم ۶۴۵ شعبه خواهیم داشت که فرایند اخذ رای را حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

وی به الکترونیکی شدن فرایند برگزاری انتخابات در دور دوم اشاره کرد و گفت: به کارگیری صندوق‌های الکترونیکی برای اخذ رای، یک راهکار بسیار خوب، راحت و روان است که می‌تواند سلامت انتخابات را تضمین کند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در این دوره بخشی از نمایندگان فرمانداران از حوزه‌های انتخابیه سراسر استان برای کمک به برگزاری هر چه بهتر انتخابات، فراخوان شده‌اند.

شعبانی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی لازم پیرامون شیوه اخذ رای به شکل الکترونیکی برای مجریان انتخابات در حال برگزاری است. همچنین بسترهای لازم برای آموزش این فرایند به مردم در مکان های مختلف جمعیتی مانند دانشگاه‌ها، مساجد و همچنین از طریق رسانه ها در حال انجام است.

وی در ادامه عنوان کرد: بی گمان مردم آگاه و انقلابی شهرستان کرمانشاه همچون دور اول انتخابات، حضور باشکوه و گسترده‌ای را پای صندوق‌های رای خواهند داشت و ۲ منتخب باقی مانده این حوزه انتخابیه را با آرای خود تعیین خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار امیدواری کرد با تلاش همه دستگاه‌های مختلف در ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری یک انتخابات بسیار باشکوه در حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه باشیم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در دوره دوازدهم انتخابات ۱۱۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین «عبدالرضا مصری»، «فضل الله رنجبر، «جهانبخش امینی» و «ابراهیم رحیمی زنگنه» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه باید در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha