۶۴۵ بازرس بر سلامت انتخابات در کرمانشاه نظارت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات بازرسی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت: ۶۴۵ بازرس بر روند برگزاری و سلامت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه نظارت خواهند کرد.

غلامرضا مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازرس، مسوول حُسن جریان و صحت انتخابات و نیز نظارت بر اجرای مطلوب آن را در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات و با بیان اینکه بازرسان در تمام شعب اخذ رای حضور خواهند داشت اظهار کرد: به ازای هر صندوق اخذ رای یک بازرس بر روند کار رای گیری نظارت خواهد کرد.

رییس هیات بازرسی حوزه انتخابیه کرمانشاه با تاکید بر لزوم رعایت اصل حفظ بی‌طرفی در برگزاری انتخابات از سوی بازرسان اضافه کرد: رویکرد هیات بازرسی مشاوره، همراهی، ارشاد و تلاش برای حُسن اجرای مطلوب انتخابات به مجریان برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی شائبه در روز جمعه است.

مرتضوی افزود: بازرسان نیز همانند سایر عوامل برگزاری انتخابات، امین آرای مردم هستند و برای صیانت از آرای مردم و پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی عاری از هرگونه جانبداری از شخص و یا گروه خاصی با تمام توان تلاش خواهند کرد.

به گزارش ایرنا؛ از مجموع ۶۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۵۴۵ شعبه مربوط به مرکز استان و بخش مرکزی و ۱۰۰ شعبه اخذ رای نیز مربوط به بخش های چهار گانه شهرستان است که در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه پیش بینی شده است.

از هشت حوزه انتخاباتی کشور که در دور دوم به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه‌ها کرمانشاه است که در این راستا دستگاه های اخذ رای به صورت مکانیزه مستقر و شهروندان می توانند به سهولت رای خود را ثبت کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در انتخابات دور اول ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور نخست «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت و «جهانبخش امینی»، «فضل الله رنجبر»، «ابراهیم رحیمی زنگنه» و «عبدالرضا مصری» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha