افزون بر سه هزار مادر باردار خراسان‌شمالی مورد حمایت تغذیه ای قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۵۰ مادر باردار و شیرده استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) زیر پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای قرار گرفتند.

دکتر محمدرضا اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گروه هدف در این طرح مادران نیازمندی هستند که توان تامین نیازهای تغذیه ای را نداشته و این امر می تواند به سلامت خود و جنین آنها آسیب برساند.

وی افزود: این مادران را ماما، کارشناس تغذیه و مراقبان سلامت شناسایی و به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می کنند.

اکبری ادامه داد: همچنین این افراد آموزش های تغذیه ای لازم را با هر بار مراجعه به مراکز بهداشتی دریافت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: ۷۱ درصد جمعیت هدف ۲ تا پنج سال استان در سال گذشته زیرپوشش برنامه توزیع مگا دوز ویتامین آ در راستای رفع سو تغذیه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از سو تغذیه کودکان زیر پنج سال در خراسان شمالی، گفت: ۲ هزار و ۶۷ کودک زیر پنج سال دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت معیشتی سال گذشته در استان شناسایی و زیر پوشش برنامه مراقبتی و حمایتی دولت قرار گرفتند.

اکبری افزود: این طرح حمایتی همزمان با سراسر کشور با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف بهبود شاخص های سلامت در کودکان اجرا شد.

وی با اشاره به چگونگی شناسایی کودکان دچار اختلال رشد، گفت: کودکان زیر پنج سالی که در مراکز بهداشت دارای پرونده سلامت هستند مورد پایش قرار می‌گیرند و اگر دارای مشکلات و اختلالات تغذیه ای تشخیص داده شوند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: سبد معیشتی کودکان دچار سو تغذیه برای تهیه اقلام غذایی تعریف شده از طریق کالابرگ الکترونیکی به صورت ماهانه اختصاص پیدا می کند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha