هزار و ۶۷۹ کودک خراسان‌شمالی زیر پوشش مراقبت تغذیه قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هزار و ۶۷۹ کودک زیر پنج سال استان از ابتدای آبان ماه سالجاری تاکنون زیرپوشش مراقبت تغذیه قرار گرفتند.

نسرین علیزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کودکان زیر پنج سال خراسان شمالی در قالب هزار و ۶۵۲ خانوار زیر پوشش مراقبت تغذیه قرار گرفتند.

به گفته وی؛ این حمایت ها با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف بهبود شاخص های سلامت در کودکان انجام می شود.

علیزاده با اشاره به چگونگی شناسایی کودکان دچار سو تغذیه گفت: کودکان زیر پنج سال با مراجعه به خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت توسط بهورز یا مراقب سلامت بر اساس شاخص های تن سنجی شامل لاغری، کم وزنی و یا کوتاه قدی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در سامانه سیب ثبت می شوند.

مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: کودکانی که دچار سو تغذیه هستند و خانواده های آنها جزو ۶ دهک پایین جامعه به شمار می روند از سبد معیشتی برخوردار می شوند وارزش این سبد معیشتی به دهک خانوار از ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: سبد معیشتی کودکان دچار سو تغذیه برای تهیه اقلام غذایی تعریف شده از طریق کالابرگ الکترونیکی به صورت ماهانه اختصاص پیدا می کند.

علیزاده یادآور شد: کودکان مورد حمایت بعد از سه ماه مورد پایش قرار می گیرند که در صورت بهبودی این حمایت ها تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: سرپرست خانوار اگر سبد غذایی را برای بهبود تغذیه کودک استفاده نکند و تغییری در وضعیت سلامتی کودک مشاهده نشود، مراقبت های تغذیه ای از خانوار مشمول قطع می شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha